إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

مشروع تربية الارانب

تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

فى شركة بتيع سلالات وبطاريات واعلاف وادوية الشركة دى موجودة فى طريق المريوطية بالهرم انا بتعامل معاها سعرها كويس المسئول عنها مهندس / احمد يوسف الى عايز يروح ياخد فكرة (عنوانها مجمع مزارع ابو المجد طريق سقارة ()

اية رايكم يا جماعة اننا نعمل بورصة لسعر الارانب كل واحد يقول سعر الارانب كام وتكون بورصة يومية والى يعرف تجار تسويق ياريت يعلرف الجميع علشان نعرف نسوق انتاجنا باستمرار وربنا يوفق الجميع انشاء الله

انا عندى مشكلة الارانب الخصوبة عندها بدت تقل والحمل الكاذب بقى كتير ممكن حد يقولى على علاج

فكرة جميلة جدا

يا جماعة انا علي استعداد اني اساعد اي حد في بدايه مشروع تربيه الارانب باي حجم
            وتوفير الارانب والبطاريات والاعلاف باسعار جيده وكذلك توفير كتب تربيه الارانب
            ومساعدته في توزيع الناتج بسعر السوق

اعانك الله على تأدية رسالتك واكثر من امثالكم و رزقك الاخلاص
              محمد بيومى
              املنا كبير فى الاسلام

ماشاء الله انا معاكم ان شاء الله

طيب هو حد عمل المشروع قبل كده

في اي خبرات ممكن حد يفدنا بيها مثلا حد قابل صعوبات حد باع انتاجه

وياريت الناس تحط دراسة جدوي متكامله لمشروع زي كده عشان نبقي فهمين برضه الدنيا فيها ايه ولازم تجارب حقيقه علي ارض الواقع فين التصوير والفيديو والشغل بتعنا

المشاركة الأصلية بواسطة هدىمحمدنبيه مشاهدة المشاركة
                        بسم الله الرحمن الرحيم
                        الأخ الفاضل مراية الأحزان ادعو لك بالتوفيق فى مسعاك واحب ان انقل لك خبرتى المتواضعه فى هذا المشروع
                        بالنسبه لموضوع الحقن والأدويه فهناك منها ما يؤخذ للتحصين ومنها ما يؤخذ كعلاج وهناك ثلاث تطعيمات مهمه جدا للتحصين
                        التسمم الدموى ، والجرب ، وتطعيم البكتيرى وهم مهمين جدا للارنب كتحصين ، الأخ الفاضل حاول فعلا ان تبدأ بذكر ونتايتين حتى تكون خبرتك الخاصه لانك سترى مالم يوجد فى الكتب ومشكلات وامراض كثيره فهذا الحيوان حساس جدا جدا ويا ريت تبدأ فى بطاريه لأنها انضف كتير اوى وحتحمى الارنب من الاصابات سواء جرب او تلوث اما بالنسبه للأكل فاذا كنت لا تملك الخبره الكافيه او الامكانيات فى تجهيز العلف فهناك فى الاسواق انواع كثيره منها ايبكس هو افضلهم عارف الموضوع كبير اوى انا يمكن خسرت كتييييير اوى فى المشروع ده يمكن كل فلوسى ومبلغ كبير وواجهت مشاكل كتير على مدار عامين بس انا عمرى ما ندمت عليه هو مشروع جميل بس خلى بالك من موضوع السلالات لأن هيا الأساس وحاول تاخد دورات تدريبيه ومتستعنش بمشرفين عشان مش بيفيدوا اوى حاول تعرف انته وتسال وتتعلم من الى سبقوك فى المشروع ده واتمنالك التوفيق .
                        السلام عليكم
                        ممكن اعرف اماكن لاخذ دورات تدريبية لتربية الارانب
                        جزاك الله خيرا

المشاركة الأصلية بواسطة م.محمد علاء مشاهدة المشاركة
                          فعلاً إن مشروع الأرانب منالمشاريع التي أنصح بها كل الشباب الذي يبداء حياتةجديدا ...
                          حيث مشروع 20أم و 4 ذكور يحقق عائد 1000 جنية شهرياً و تكلفة هذا المشروع 5000 جنية حتى الربح منأول شهر بس ينفذ التعليمات بدقة وكما يوجد لدينا برامج تربيه متطورة مجانيه مع الإستعداد التام لكافه الإستشارات الخاصه بالمشروع مجاناً و مستعد توفير البطاريات و الأرانب و الأعلاف والأدوية بسعر الجملة والإشراف بأحدثوأدق الطرق وبأعلى تقنية فنياً وبيطرياً و حتى المكان إذا كان المشروعكبير
                          ولله الأمر من قبل ومن بعد
                          ملحوظة:
                          أنه مش أى بطارية تنفع و مش أى أرنب و مش أى علف

[b][color=blue][font=times new roman][color=blue]ولأى إستفسار أرجو الإتصال ..
                          م/ مـحـمـد عــلاء
                          ممكن اعرف من حضرتك مكان اخذ هذة البرامج ومكان الشراء

المشاركة الأصلية بواسطة احمد صلاح المصري مشاهدة المشاركة
                            يا جماعة انا علي استعداد اني اساعد اي حد في بدايه مشروع تربيه الارانب باي حجم
                            وتوفير الارانب والبطاريات والاعلاف باسعار جيده وكذلك توفير كتب تربيه الارانب
                            ومساعدته في توزيع الناتج بسعر السوق
                            ممكن اعرف مكان حضرتك

للبيع
                              ذكر بابيون و 8 امهات ا رانب انواع مختلفه بعضهم عشر والاخر بكر اول مرة

وكذلك شيكارة علف ومجموعة من الادويه واضافات المياه و كتيب عن تربية الاراانب
                              وذللك لظروف السفر قابل للتفاض
                              احمد صلاح المصري
                              التعديل الأخير تم بواسطة Moderator; الساعة 22-03-2011, 09:58 PM. سبب آخر: ممنوع وضع أى هواتف على صفحات المنتدى فبرجاء الإلتزام

بس الله
                                على فكره يا جماعه التسويق فى المشروع دا كارثه لانك مش هتلاقى تاجر ياخد انتاجك ودا عن تجربه

يعمل...
                                X