إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

استعدوا لليلة القدر

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أدخلى من الاكسبلور مش من الفير فوكس وان شاء الله هيشتغل

yasser_Elsherbiny********.com

أستاذى الكريم / دكتور عمرو خالد
      أنا شاهدت الحلقة اليوم و سوف أستدعى أرادتى بأذن الله تبارك وتعالى
      فى التخلص من التدخين نهائيا انا عمرى 47 عاما و مستمر فى التدخين منذ حوالى 30 عاما
      بالرغم من أنى قمت بعمل 4 دعامات بالقلب منذ 8 شهور و لم أقلع عن التدخين الا بعد سماع حلقة اليوم و من بعد الفطار إلى الأن لم أدخن أرجوك أدعى لى بالتثبيت و الأقلاع نهائيا عن التدخين ( أرجوك لا تعتبر هذا الموضوع بسيط فهو شاغلنى و معذبنى و كبير جدا بالنسبة لى )
      و سوف أخبرك بجميع التطورات التى تحدث لى من اليوم
      أخوك / ياسر الشربينى - محاسب قانونى - القاهرة - منيل الروضة

السلام عليكم جميعا

ازيك يا دكتور عمرو وربنا يكرمك يا رب ويجزيك كل خير.

كان نفسى اكتب مشاركتى فى مكان قبل كدة يمكن حضرتك ترد بس مش مشكلة
        انا حبيت اقول لحضرتك انى انا عندى حلم كبير قوى ونفسى احققه بس المشكلة انوا زي محضرتك قولت قبل كدة ان الناس اللى حواليك ممكن ان همه اللى يحبطوك ويقللوا ارادتك حتى لو كانت قوية ممكن هم يكونوا ميعرفوش كدة .

انا اصغر واحدة فى اخواتى ويمكن ده اللى بيخليهم دايما حاسين ان انا صغيرة مش ممكن اعمل اللى بقوله مع ان انا اتخرجت السنة دى ومصممة على حلمى وان شاء الله هحققه بس المشكلة انى لازم اقنعهم الاول بيه وهى دى مشكلتى لو حضرتك شفت موضوعى يا ريت حضرتك ترد عليا عشان انا حاسة انى ممكن ادخل فى جو الاحباط اللى حضرتك قولت عليه النهاردة

المشاركة الأصلية بواسطة المهندسه دينا
          وانا بردوا عندى نفس المشكله
          وأنا كمان عندي نفس المشكلة أرجو الحل قريبا

بسم الله الرحمن الرحيم
            السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

حلقت اليوم زاااااااااااااااااااادت فيني الاراده بشكل كبير جدا
            دائما اشعر ان الاراده والعزيمه فيني عاااااليه واحس ان لي طاقه واراده كبيره فاريد ان افجرها فيا الصح
            فانا لي افكار والله فعاله وبنآءه بس لو اللآقي دهفه معنويه لاكن الجمد لله يكفيني ربي
            انا اريد ان احقق شيئين اولهما في ديني أريد ان انشره واخدمه بكل مآ أملك
            والشيئ الثاني هي بلادي اريد بكل معنى الاراده ان اطورها وبالطبع ليس بمفردي لاكن اريد ان ننشر التوعيه بأن بلادي بمقدرت الله تعالى ثم بمقدرتنا نحن ابنآء اليمن ان نمضي بها للاحسن بعون الله
            دآئما لمن أتكلم عن أرادتي في تحقيق اهدافي بالمستقبل الآقي اما السخريه او التثبيط ونادر ان الآقي تشجيع وهو من امي حفضها الله
            لاكن كما قيل اذا ضحك عليك الناس فأنت في الطريق واذا قالوا عليك مجنون فأعلم انك قد وصلت
            المهم ان أرادتي تتحول الى افعال
            وبعد ان سمعت حلقت اليوم لن اقول الا
            جزاك الله الف خير يادكتور عمر خالد ورحم الله والديك وحقق هدفك ونفع بك
            آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآىمين
            وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة nermeen nimo

كل يوم بعد الحلقة ان شاء الله اخى محمد
              اهلا وسهلا بيك ادخل هنا كل يوم واكتب مشارمكاتك عالحلقة وان شاء الله يرد عليك الاستاذ عمرو

بس الساعة كام لو سمحتم يا اخواتي في الله
              ***حداد على أرواح شهداءنا فى الحدود***

sigpic

المشاركة الأصلية بواسطة menna tolba
                يا جماعة بالله عليكم حد يقولي اشوف رد الدكتور على رسايلي ازااى
                السلام عليكم
                ادخلي على هذا الرابط
                http://forum.amrkhaled.net/search.php?searchid=2122
                اذا لم تستطع ان تصنع اشياء عظيمة اصنع اشياء صغيرة بطرق عظيمة

*لايكفي أن نتخيل النتائج الجميلة وحسب وإنما التخطيط للوصول لتلك النتائج هو الشيء الأفضل بكثير.
                  sigpic

المشاركة الأصلية بواسطة batwoman3805
                    عمليه استاذ مصطفي تمت اليوم الظهر والحمدلله تمت بنجاح
                    السلام عليكم حبيبتي
                    انا آسفة ولكني مااعرف عن عملية الاستاذ مصطفى .. هو ليش عمل العملية ؟؟؟
                    اللهم اني اسألك حبك.. وحب من أحبك.. وحب عمل يقربني لحبك.. اللهم مارزقتني مما أحب فأجعله قوة لي فيما تحب.. اللهم ما أخذت مني مما احب فأجعله فراغاً لي فيما تحب..

المشاركة الأصلية بواسطة الحياء بنت
                      وانا كمان عندى نفس المشكلة

خلاص كلنا نبعت رسايل عالخاص للموديراتور
                      عشان يلحق يحل المشكله قبل مارمضان يخلص
                      المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد
                      يارب يستجيب دعائك يا دينا ، ودعاء كل انسان الليلة شارك معنا في المنتدي
                      اللــــــــهم آمــــــــين
                      رمضان 1429
                      sigpic

السلام عليكم ,كيفك دكتور عمرو ..الله يتقبل منك ومنا انشالله يارب ,ادعيلنا اوى يا دكتور عندنا احلام كتيرة وجميلة اوى ادعى ان الله يرضى عنها ويسعدنا على اننا نسعى فى تحقيقها ..
                        اما موضوع انهردا بقةى..تحفة حلو اوى يا دكتور ..تعرف انا رابطة عندى الموضوع دا بايه يا دكتور ؟
                        انا رابطاه عندى بالثقة فى الله وحسن الظن فيه...لما بيحصل ليا موضوع وعايز قوة ارادة ..فورا بربط الموضوع بربنا وابدا افكر نفسى واكلمها عن ثقتى فى حبيبى الله وان هو اد الثقة دى وعمره ما هيخزلنى لان هو مش بيخزل عباده ,ووقتها بيكون يقينى بالله حسن ظن..وطبعا انا عارفة يعنى ايه حسن ظنى بحبيبى الله سبحانه وتعالى
                        من هنا بتيجى الاراده , والعزيمة . والهمة ..ببدا اسعى فى الاسباب متيقنه من النتيجة وسعيى بالاسباب دا هو ارادتى ودافعى انى افعل الامر الذى بين يدى
                        فعلا زى ما حضرتك قلت يا دكتور (انت عبارة عن مكعبات متلخبطة ومعانا فى رحلة للسعادة هتعيد ترتيبها مرة تانية)
                        الله يبارك فيك يا دكتور بتاكد لينا على معانى وبتزيد الثقة فينا وبتجدد امل جوانا .. ابونا كلللللللنا يا دكتور
                        عارفة ان حضرتك عارفنى بس لازم اقولك بردوا .انا بتاعت الفاشون يا دكتور
                        لا اله الا الله

khadija maroc

حلقة اليوم رائعة جدآآا جدآا موضوع مهم.. الإرادة لأنه لو كل واحد فينا صلح إرادته وقواها حنكون إنشاء الله بخير بس أكيد ده لي حيحصل لأنه الحمد للله الملايين بيتابعك يا دكتور و كلنا مقتنعين بكلامك و حنتحرك إنشاء الله و حنقوي إرادتنا
                          أنا شخصيا البرنامج غير فيا حاجات كتيرة مش بس في موضوع السعادة بس حاجات تانية كتير مهمة بتوصلها في كل حلقة
                          أحب أن أقلك يا دكتور إني برامجك كل عام بتضيف لعلاقتي مع ربنا حاجات كتير و بتقرب منو أكتر و العام ده إنت خلتني أكتشف حجة مهمة جدا إني ربنا بحبني و الله مآمنة بده جدآآا واكتشفت ده في حاجات كتيرة أهمها إنه سبحانه مبخلنيش أستمر في غلط أبدا و الحمد للله
                          أرجوووووووك يا دكتور متنساش تدعيلي إنه ربنا يشفيني بخروج رمضان من جرثومة عندي في المعدة بإسمي خديجة من المغرب جزاك الله

يعمل...
                          X