إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

أملا قلبك بحبين كبيرين

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة الغيداء2 مشاهدة المشاركة
    الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 7 ( الأعضاء 5 والزوار 2) الغيداء2, ‏يارا سليمان, ‏((همســـة)), ‏eman hejo, ‏عمرو خالد
    السلام عليكم يا دكتور
    ربنا يتقبل منك
    انا مش مصدقه ان اسمى موجود جنب حضرتك
    والعدد قليل كده
    ده اكيد لان حضرتك دخلت بدرى النهرده
    ومحدش عرف لسه
    ربنا يعزك يا غيداء .. غيرت ميعاد دخولي بسبب انشغالي بالعمرة .. ويسعدني أن تكوني من أول المشاركين
    ... معاً في طريق التنمية بالايمان...

المشاركة الأصلية بواسطة ket2010
      رمضـــــــــــــــان بحر ويوم العيد ساحل فكم سيبلغ صيدك قبل بلوغ الساحل
      ربنا يستر .. جزاك الله خيرا

المشاركة الأصلية بواسطة f40
        مهارات التفكير
        المرونة لا تعني الضعف،بل أن نكون أقوياء مع مرونتنا كشجرة الخيزران تنحني ولا تنكسر.
        ما شاء الله .. المنتدي فيه ثراء اليوم من الاقوال والحكم الماثورة .. جزاكم الله خيرا

المشاركة الأصلية بواسطة شيماء عتيبة
          ياة استاذ عمرو الحلقة دى اجمل حلقة بتعبر عن حالنا دلوقتى
          يارب كل الناس تطبقها
          آمين يا شيماء .. وجزاك الله خيرا على امضائك الذي ذكرني بحلقة كن طموحا .. بلغك الله التغيير الذي تريدي أن تريه في العالم .. وجعلك يا رب من اسبابه

استاذنا الفاضل عمرو خالد اشكرك على الحلقة الرائعة التسامح والتيسير هو اساس دينا
            يسروا ولا تعسروا بشروا ولا تنفروا
            والله اذكر انى من قريب كنت ارتدى ملابس محتشمة والحمد لله ولكن كنت اضع بعض المكياج على وجهى وذهبت لمكان لتفصيل ملابس محجباات وهذا المكان مخصص لذلك فقط
            وهناك تحدثت معى امراة منتقبة تنصحنى ولكن للاسف ان النصيحة فى العلن فضيحة وظلت توبخبنى على ما اضعه من مكياج فقلت لها ان الله يهدى من يشاء وانا فعلا بتقدم وحدة وحدة فى مظهرى ليكون احشم واحسن ولكن كان ردها ان دى الشمعة الى بعلق عليها معصية(ان الله يهدى من يشاء)فقلت لها ولكنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك وانصرفت ودلوقتى الحمد لله ربنا هدانى ولبسى بقى احسن واوسع كتير ومكياجى قل كتيرررررر انا ما اعرفه ان التدرج مهم لانى لو طلعت مرة وحدة هرجع تانى وانا جربت قبل كده فعلا صدق حبيبنا يسروا ولا تعسروا بشروا ولا تنفروا

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
              بالنسبة لحلقة النهاردة انا ف الحقيقة لسه ماشوفتهاش بس انا متأكدة ان هى جميلة جدا زى باقى الحلقات اللى فاتت

وعلى فكرة يا دكتور ان امبارح قدرت ان اعفو عن صديقتى اللى كانت سبب فى انى سيبت شغلى والحمد لله انا دلوقتى مش شايله فى قلبى اى حاجة من ناحيتها

و كمان الدعاء حلو جدا من زمان يا دكتور مادعيناش مع حضرتك بس الدعاء مش كان كامل

ياريت يا دكتور تقرا رسالتى و ترد عليا

عمرة موفقة باذن الله يا دكتور عمرو و ان شاء الله ترجعلنا و ترحع لعائلتك و على وعمر بالف سلامة

انا كنت عايزة اقول لحضرتك انى الحمد لله وجدت المنطقة المشتركة بينى وبين امى
              انا قمت النهاردة ساعدتها فى شغل البيت و روحتلها وبوست ايديها و قعدت تحت رجليها علشان انول رضاها فان الله سبحانه و تعالى يقول " الجنة تحت اقدام الامهات "
              وكا رد فعلها جميل اوى اخدتنى فى حضنها وقعدت تدعيلى من قلبها ادعيه كتيرة اوى و جميلة اوى و انا فعلا محتجاها كنت فرحانة جدا ان انا قدرت انول رضاها الحمد لله
              فعلا ياجماعة الام دى سهل اوى انك تنول رضاها وتخليها تنسى اى حاجة انت تكون عملتها فيها فى ثوانى مجرد بس بوسة على ايدها و تاخدها فى حضنك و تعملها اى حاجة كان نفسها تعملها وتريحها من انها تعملها

انا كان عتدى سؤال لحضرتك يا دكتور عمرو انا بعمل كل حاجة فى رمضان صلاة و صيام و قراءة قرآن و ذكر الله و الحمد لله بس انا لغاية دلوقتى مش قادرة اخشع فى الصلاة نفسى اوى اخشع وابكى من خشية الله انا بدعى ربنا كتير انه يعينى على ده

مع انى يا دكتور كنت وصلت لدرجة كبيرة من الخشوع ف الصلاة انا كنت بحس وانا بصلى انا مبتسمة وفرحاة اوى و كنت بحس ان قلبى طاير من كتر الفرحة اللى انا حاسة بيها وكنت ببقى مش عايزة اخلص صلاة وده كان ف رمضان قبل اللى فات لكن دلوقتى مش عارفة ايه اللى جرى و مش عارفة اعمل ايه علشان ارجع زى الاول

هل يا دكتور انا بعمل حاجة غلط او ان انا فى حاجة مش بعملها

انا بكتب من اول رمضان و نفسى حضرتك ترد عليا ويا ريت يا دكتور تقولى انا بعمل ايه غلط بيخلينى مش عارفة اخشع

اللهم انى اسألك باسمك الاعظم الذى اذا دعيت به اجبت و اذا سؤلت به اعطيت ان تبكنى من خشيتك اذقنى حلاوة الخشوع و البكاء بين يديك

و اخيرا اريد ان حضرتك تدعو لى فى العمرة بدعوة واحدة بس

اللهم يا جبار اجبر بخاطرى

ياريت يادكتور ارجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك ترد عليا لان انا حاسة انى بكلم نفسى و ان انا قاعدة فى صحراء

يا ترى يا دكتور هترد عليا المرة دى ولا زى كل مرة مش هترد عليا
              ياربى لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد مشاهدة المشاركة
                ربنا يعزك يا غيداء .. غيرت ميعاد دخولي بسبب انشغالي بالعمرة .. ويسعدني أن تكوني من أول المشاركين
                ياااا بختك يا غيداء رد عليكي الدكتور

بس لتخاافي ما احسدك قلنا بعد ماكو حسد احنه طالعين رحلة للسعادة
                Ramadan Kareem

السلام عليكم
                  ازيك يادكتور عمرو كيف الحال يارب تكون في افضل حال
                  ربنا يكرمك ويعزك ويبلغك ويبلغنا ليلة القدر
                  وعمرة مقبولة باذن الله
                  وسلامي للدكتورة علا زوجة حضرتك واولادك علي وعمر ربنا يكرمكم ويرزقني عائلة مثلكم
                  وكنت نفسي يكونوا موجودين ع اقولهم انكم معاكم
                  ثروة من الاخلاق والاحترام يملك جانب ديني وفكري وعملي فحافظو عليه ربنا يكرمك دنيا واخرة ويطول في عمرك لاننا محتاجين نبذة زي حضرتك

عن عمر بن الخطاب رضي الله عنه
                  لو أنَّ الصبرَ والشكرَ بعيران ما باليْتُ أيُّهما أركب

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم

دكتور عمرو خالد اود انا و الكثيرون التواصل معك مباشرة لنرى ردودك وتعليقاتك على ما نكتبه واجاباتك على اسئلتنا , واود لو سمحت معرفة الطريقة , وارجوا من اعضاء المنتدى ايضا مساعدتي لمعرفة الطريقة .
                      وشكرا للجميع

دكتور عمرو ماشاء الله عليك ربنا يبارك ويحفظك يارب
                        أرجوك دكتور عمرو تدعيلي وحضرتك في الحرم بالزوج الصالح والذريه الصالحه والعمل الصالح
                        ربنا يتقبل منا ومنكم صالح الدعاء ويرزقنا الفردوس الاعلي جميعا الي جوار النبي في الجنه

المشاركة الأصلية بواسطة ندوش فطوم
                          السلام عليكم

مساء النور عليكم جميعا مساء النور استاذنا جزاك الله كل خير وموفق باذن الله دعواتك لي ولكل الاخوان والاخواااااات اللي هن امااااااااااااااااانه ادعولي الله يشفيلي امي ويفرجها عن اي في عمله وان يقبلو اخي فالعمل وان يغفر لي ويهديني وان يسترني ويرزقني نفس مطمئنة .يارب فرجك يارب

والله يحقق كل واحد فينا انا نكون كلنا في عمره ومعان الاستاذ عمرو خالد يارب والله امنيتي يارب تتحقق

يارب يشفي امك شفاء لايغادر سقما,, ويقبل أخوك بالوظيفة اللي تحقق هدفه ,, ويسعدك ,,.
                          .
                          حكمـة + شـجاعة = نصـر عظيـم
                          .

المشاركة الأصلية بواسطة menna tolba
                            هو الدكتور هيتكلم معانا امتى

الدكتور موجود معانا حاليا ويقوم ببعض المداخلات

ارجوك دكتور عمرو ادعولي الله ان يرزقني اليسر واللين في التعامل مع كل شيء فانا اعاني من التوتر والعصبية والغضب واتمنى حقا ان اتغير ارجوك لاتنساني وادعو لي الله ان يرزقني الرفق والحلم
                              وجزاك الله خيرا على كل ما تفعله من اجل نهضة هذه الامة واتمنى ان يكون لي دور كدلك في احياء النهضة
                              وعودتها من جديد بشكل يواكب العصر

المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد
                              وعليكم السلام يا ღزينب عليღ ربنا يكرمك ويبارك فيك ويحفظك ويرزقك الاخلاص والصدق ويرضى عليكي
                              المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد
                              وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته جزانا واياكم يا زينب ربنا يرزقك ويرزق الجميع زيارة بيته ولا يحرم اي مشتاق لزيارة
                              "اللهم ارزقني حبك وحب من احبك وحب عمل يقربني الى حبك"
                              sigpic

ليه التضييق بجد
                                و على اي أساس الناس بقت بتفتي

يعمل...
                                X