إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

من داخل الحرم .. نبدأ الدعاء الليلة

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ارجوك ان تدعى لبنتى بالزوج الصالحعاجل غير آجل ولأبنى بأن يحب الصلاه فى المسجد وياريت ماتنساش دعوتى فى وسط الدعواتالكثير اللى بتجيلك وجزاك الله خيرا عنا وعن المسلمين جميعا انبت الله لك اولادكنباتا صالحا
    شاركوني في حمله المليون ختمه قرآن في رمضان... يلا إدخل و شارك معي كي نصل كلنا إلي المليون ختمه و نقابل بها وجه الله الكريم بهذا العمل الرائع.. هذا هو الرابط

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ارجوك يا استادنا ان تدعو لزوجي ان يتوب الله عليه من النظر في الحرام ومن الشات ادعو لي ان يجعل زوجي سكنا لي و يجعلني سكنا لزوجي و ان يثبتنا على الدين و حسن الخاتمة ارجـــــــــــــــــــــوك لا تنســـــــــــــاني و شكرا و عمرة مقبولة انشاء الله

ربنا يعزك يار ب ويرضيك دنيا واخره يادكتور عمرو ان شاء الله
        ويحققللك كل اللى بتتمناه ان شاء الله ويحفظللك عائلتك
        *ورده واحده لانسان على قيد الحياه افضل من باقه ورد على قبره
        sigpic
        a smile can change a life

السلام عليكم

اولا جزاك عنا كل خيرا يا دكتور عمرو

ثانيا الله يعيك الف عافية والله يتقبل منك العمرة يااارب

ثالثا الرضاء الله على كلمة الرضاء ما اروعها واجملها هى سر السعادة فى الحياة من وجهة نظرى

رابعا انا الان اعيش حالة من الرضاء
          انا راضية بدينى وبربى وبرسولى

انا راضية بتخصص وكليتى

انا راضية بكل شئ كتبه لى ربى

لان كل ما ياتى من الله فهو جميل

على فكرة كنت من سنتين غير راضية عن تخصصى وجامعتى وكليتى

لكن لما رضيت بيهم
          نلت النجاح وحبيت كليتى

لانها ان شااااااااااااااء الله
          هتكون فاتحة خير لى ولامتنا

الرضاء شئ جميل
          انا راضية بكل شئ

على فكرة جات عليا فترة ما كنت راضي الا باسمى لانى بحبه

الان انا راضية بكل شئ

ربنا يبارك لك يا دكتور عمرو

ادعى لى بالاخلاص والصلاح
          وما تنسى الاقصى فى الدعاء

المجد للشهداء

sigpic

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كيف حالك دكتور عمرو؟

عمره مقبوله ان شاء الله
            المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد
            ربنا يوفقك يا اسراء وان شاء الله تظلي ثابته على عهدك مع الله دائما

وعليكم السلام يا إسراء جزاك الله كل خير ربنا يكرمك ويرضى عليكي دا يسعدني يا ابنتي الغاليه
            يا حبيبى يا رسول الله

السلام عليكم ابو علي بتشديد الياء

تقبل الله منك الطاعات يارب ... وربنا يجمعنا بساحات الاقصى لنصلي معا تحت راية الاسلام

لم احضر الحلقة بعد ولكن اخلاصك يدخل في قلبي الفخر برجال صدقوا الله ..فعلا لسا الدنيا بخير وان شاء الله نكون سبب في عزة المسلمين.

احبك في الله حبا شديدا ... وعزومتك عندي بالفردوس الاعلى بحضور سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم ..اتمنى انك تحضر

لاتناسني بالدعاء دكتورنا وحبيبنا الفاضل
              يارب يارب يارب يا رامي يا اخي تعمل عمل كبير للاسلام ، ويارب يستخدمك .. ربنا يعزك .. ربنا يعزك .. احسست باخوة شديدة لك وأنا اقرا مداخلتك .. أحبك في الله يا اخي

لا تنسانى من دعائك

يا رب عمرة مقبولة ان شاء الله .ارجوك لا تنسانى من دعائك واكتر دعوة عايزة حضرتك تدعيهالى انى اطلع الاولى على الجمهورية فى الثانوية العامة مع انى لسة عندى 15 سنة لكنى بفكر فى الحلم دة من دلوقتى فارجوك ده حلمى فى ال3 سنين الجايا ارجوك ادعيلى احققه لان ده تقريبا اول حلم كبير احلمه . اما عن حلقة اليوم فهى رائعة كالعادة وانا الان بحاول اغرس جوايا الرضا بال ربنا قسمهولى خاصة ابويا وامى لان انا ربنا اعطانى ام واب لااسف مش حاسين بيا وانا دلوقتى بحاول انى اكون من جوايا راضية عن قدر ربنا واختيارة ليا الاب ده والام دى برغم الفجوة الكبيرة ال بينا
                ابتسامته وتواضعه سر حب الناس ليه
                sigpic
                ربنا يصلح حالك وبالك يا خادمة العباد وان شاء الله تقدري تعوضي وتختمي ختمتين كمان

جزاكم الله كل خير كل عام وأنتم إلى الله أقرب .....تقبل الله منا ومنكم

أشكرك أولا لسؤالك ، ثانيا لو كل واحد يا خادمة العباد قال انه مش هينفع مش هنقدر ده بعيد عن الواقع يبقى لا يمكن نعمل حاجه ، اضعف الإيمان إننا نحاول ونجرب هنعمل وان شاء الله هنقدر نتغير ونعمل حضارة ونتعلم من قدوتنا الرسول عليه الصلاة والسلام والصحابه عليهم افضل السلام دي نماذج بشر مش ملائكة و لا أصحاب قوى خارقة حتى نبينا عليه السلام ربنا جعل كل تصرفاته بشرية تماما عشان يكون نموذج قابل للتطبيق لأفعاله و صفاته ولذلك جاء قاده من بعدهم عظام لا هم بأنبياء أو صحابه كما ذكرتي صلاح الدين و محمد الفاتح وغيرهم قادمون بأذن الله

ما شاء الله الف مبروك مجموع يشرف ربنا ينور بصيرتك للكلية اللي فيها صالح وخير ليك اختاري الكلية اللي تناسب ميولك أكثر

أسعد الله قلبك كما أسعدت قلوبنا بهذة الحلقة ,,, وربنا يتقبل منك ويجعله فى ميزان حسناتك ان شاء الله
                  "رضينا بك اللهم ربا وبالاسلام دينا وبمحمد صلى الله عليه وسلم نبيا ورسولا... لبيك وسعديك الخير كله بيديك والشر ليس اليك "
                  ننتظر دعاء حضرتك ان شاء الله

اللهم انك عفو كريم تحب العفو فاعفو عنا

ياااااااااااااااااااااه متتخيلش قديش مبسوطة اني لحقت موضوعك قبل ما تقطع هنا الكهربا ارجووووووووووووووووووووووووووووووك ادعيلي ربنا يوفقني وينجحني ويديني الانسان اللي بتمناه واخترتو ويوفقنا اقسم عليك ارجوك وحياة اغلى حاجة عندك يا بابا الغالي ارجوووووووووووووووووووووك وادعيلي اخلص دراستي واتخرج مع طالبات دفعتي
                    يااااااااااااااااااااااااااااه متتخيلش فرحتي وانا بكتبلك من بداية ونتا منزل الموضوع ارجوك ادعيلي ربنا يسعدني ويهدي ابويا ارجوك يا والدي
                    ادعيلي ربنا يعتنقني من النار والانسان اللي بتمناه يجعلو من نصيبو وربنا يوفقو ويحققلو احلامه ارجوووووووك محتجاك كتير يا والدي العزيز

ارجوك دعوتين حلوين منك اسعد بحياتي
                    اماااااااااااااانة سلملي عالنبي عليه افضل صلاة وسلام ارجوك قلو نور من غزة بتسلم عليك كتير ونفسها تزورك ارجوك يا والدي العزيز
                    يعلم الله كم احبك في الله يا ابي الغالي
                    اسعدني برد منك يا والدي وارجوك محتاجة دعواتك ارجوك ارجوك ارجوك اكلمك وعيناي تفيض دمعا شوقا لدعاك لي الذي أملي بالله ان يتحقق وشوقي للمكان الذي انت فيه انا تعبانة كتير يا ابي الغالي ادعيلي
                    اللهم صلِّ وسلم على سيدنا مُحَمَّدْ

بإسم الله الرحمن الرحيم ، أشكرك دكتور عمر خالد على المجهود الكبير الذي ينشر البسمات الشافية في فلسفة الفكر الباطني لكل شخص يتبع هذه سلسلة و التي تشعر الذهن كي يتلقى أكتر لينبت في النفوس الأخرى المعنى الحقيقي للسعادة.
                      اللهم ارزقنا الفردوس

العيد فرحة وكل عام وانتم بخير

ماشاء الله تبارك الله

الله يتقبل عمرتك ياااارب ويتقبل الدعوات

انا قبل ايام كنت هناك اجواء روحانيه تشرح الصدر

العمره مقبوله مقدماً

يارب تقبل من الجميع صيامهم وقيامهم وصالح أعمالهم...

المشاركة الأصلية بواسطة fata321
                          عمرة مقبولة باذن الله تعالى ويارب يعينك ويوفقك ومن فضلك وارجوك وارجوك وارجوك ان تدعو لي بالزواج عاجلا من فضلك

أختى اسمحى لى أن أدعو لك

اللهم ارزقك الزوج الصالح
                          اللهم ارزقك الزوج الصالح
                          اللهم ارزقك الزوج الصالح
                          حسبى الله ونعم الوكيل ونعم المولى ونعم النصير فى كل من أوصل مصر وطنى لهذا الحال

السلام عليكم ... دكتور عمرو .. استاذي الغالي... عمره مقبوله ان شاء الله

حلقه جميييل جدا كالعاده ..جزاك الله كل الخير ... والله انا اليوم انتبهت لشئ غريب بيحصل معي كل مره وانا استمع لبرنامجك... قلبي بيصير يدق ...يدق... بس دقات لطيفه ومش موجعه .. بحس اني مبسوطه فيها وراضيه ...زي كانه كلامك بيدخل للقلب مباشره ... واللي بيدخل القلب ما بيطلع ان شاء الله...

الرضا موضوع مهم جدا مستحيل نعيش بدونه.. في الشغل .. في الحياه ... مع الاهل والاصحاب وبكل مكان...
                            لا تحسبوا أن الصمت ضعف ... فالأرض صامته وفي جوفها بركانُ...
                            فسكوتي لا يعني جهلي عن ما حولي ... ولكن ما حولي لا يستحق الكلام

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

_______البداية______
                              الحياة رحلة قصيرة وذكريات مؤلمة
                              وهي جنة لمن عرفها وتعيسة لمن جهلها ...
                              أللهم اجعلنا نخشاك وكأنما نراك
                              ______النهاية_______

ربنا يتقبل منك دكتور عمرو و ادعيلى ارجوك ان لا ياتى رمضان القادم الا و قد رزقنى عمرة و انا على يقين و حسن ظن باللة ان يتقبل دعائك

يعمل...
                                X