إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

حلقة المقدمة: وانطلق مشروع "بكرة أحلى" ..

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

انا الحقيقة سعيد جدا ان اول مشاركة ليا تكون في اروع مكان هنا في بكرة احلي
    انا كمان ايدي في ايد حضرتك ومعاك في الصف عشان نبني بلدنا ونخليها اجمل واعظم بلد في الدنيا
    وربنا يجازيك كل خير عن المشروع العظيم

بارك الله فيك يا أستاذنا الفاضل على هذا المشروع الرائع..بالفعل بلدنا محتاجة لمجهود كل واحد فينا وبفضل الله احنا على أتم الاستعداد للانطلاق صفا واحدا نبنى بلدنا ونحقق أحلامنا..كلنا معك والعزة من رب العزة..رب العالمين..

أنا مع حضرتك يا د/ عمرو
        نبني مصر بالأ فعال
        أنا في إنتظار متى سوف نبدء, كنت اتمنى وضع رقم الموبايل,أتمنا أن يكون في الموقع إمكانية وضع رقم الموبايل و أن يكون غير معلن على الموقع لكل الناس

الحلقة في المجمل كانت مميزة و طبعا في فرحتين اولا عنوان البريد ثانيا المكان طبعاااا يعني أستاذ عمرو بيصور من القلعة و التحرير و شارع المعز woow
          و فرحة د عمرو بانه بيتكلم من وسط الناس
          الاستعانة بالفديو بتاع المدرسة الامريكية كان حلو اوي

لي نقد بس في فقرة الاستعانة بالانجازات الماضية كان غريب اننا نقول انه اخر مرة حلم الشعب المصري كان السد العالي و نتجاهل نصر أكتوبر العظيم

اخر تعليق لي عن التسويق للبرنامج , محتاجين تسويق أكبر من كده من هنا للخميس الي جاي محتاجين تسويق اكتر بكتير

ربنا يعيننا و نعرف نعمل حاجة ان شاء الله

اه : انا مستعدة معاكوا نبني مصر

و مبروك اول حلقة من البرنامج
          yasmin magdy awad

سؤال: هو البرنامج فقط للمصريين؟؟؟؟
            اللهم إني أسألك حبك، وحب من يحبك، وحب عمل يقربني إلى حبك، اللهم ما رزقتني مما أحب فاجعله قوة لي فيما تحب، وما زويت عني مما أحب فاجعله فراغًا لي فيما تحب، اللهم اجعل حبك أحب إلي من أهلي ومالي ومن الماء البارد على الضمأ، اللهم حببني إلى ملائكتك وأنبيائك ورسلك وعبادك الصالحين، اللهم اجعلني أحبك بقلبي كله وأسعى إليك بجهدي كله، اللهم اجعل حبي كله لك، وسعيي كله لمرضاتك

اكيد يا دكتور عمرو كلنا معاك ايد واحدة باذن الله

اين هو الاستفتاء انا لم اجده اعلى الصفحة ؟؟

انا معاكم يا جماعة باذن الله

والحلقة كانت اكثر من رائعة

وشعرت باد اية دكتور عمرو كان فرحان انه فى التلفزيون المصري

ادامك الله وبارك الله لنا فيك

sigpic

السلام عليكم : دكتور عمرو ألف مبروك وكم فرحتي كبيرة لأنك تبث برنامجك من بلدك ومرة ثانية هنيئا لك ولشباب مصر هذا البرنامج لو كنت في مصر لشاركت ولكن سأعمل بهذا في بلدي وادعوا الله أن يوفقك ويرزقك الإخلاص وأنا أول المتابعين لك وسأخبر كل من أعرفه عن هذا البرنامج .

هنبنى بلدنا واحنا بنبنيها هنبنى نفسنا

صف واحد ايد واحدة

حلم لمصر سقفه عالى زراعة متقدمة صناعة متطورة طب حديث علاج لاخطر الامراض اللى بتهدد حياتنا اخلاقنا حلوة كلامنا مع بعض حلو سياحة باعلى تعداد للسائحين على مستوى دول العالم ( مصر الدولة الاولى التى شهدت السنوات الاخيرة اعلى اقبال فى السائحين بالمقارنة بدول العالم اجمع )

ده حلمى وهحلم وهحلم وهحلم

وان شاء الله حلمنا هيتحقق ونبى زى اجدادنا اللى بنوا السد العالى وهمتهم كانت عالية
                  صلى الله على محمد صلى الله عليه وسلم

اللهم أنا نستودعك مصر
                  فأحفظها لنا يا خير الحافظين
                  اللهم انى أسالك قبل الموت توبة وعند الموت شهادة وبعد الموت جنة ونعيما
                  sigpic

ربنا يفتح عليك ويعزك
                    طبعا انا مستعده جدا جدا جدا
                    ونفسى بجد اتحرك واعمل حاجه بس مش عارفه
                    وان شاء الله همشى مع حضرتك وانفذ كل الى اقدر عليه
                    كلٌ يلزمه اجتهاده وهو يبحث عن الحق، واجتهادك لا يلزم اﻷخرين، واجتهاد اﻷخرين لا يلزمك ويبقى أن النوايا على الله تعالى".

انا مع حضرتك

دكتور الحلقه اكتر من رائعه .انا معاك ومستعده جدا ابذل كل جهدى بس حضرتك اصبر عليا كمان اسبوعين تقريبا علشان اكون امتحنت لان الاسبوعين القادمين كلهم امتحانات ومش هااقدر اتواصل مع حضرتك سامحنى .لكن حضرت اجمد كده واثبت وكلنا معاك وبنستمد همتنا منك .فعلا اتى الوقت ال نبنى فيه بلادنا انا دلوقتى متفائله جدا ااااااااااااااا ومعنوياتى بدات ترتفع ربنا يباركلك ويوفقك
                      ابتسامته وتواضعه سر حب الناس ليه
                      sigpic
                      المشاركة الأصلية بواسطة عمرو خالد
                      ربنا يصلح حالك وبالك يا خادمة العباد وان شاء الله تقدري تعوضي وتختمي ختمتين كمان

جزاكم الله كل خير كل عام وأنتم إلى الله أقرب .....تقبل الله منا ومنكم

أشكرك أولا لسؤالك ، ثانيا لو كل واحد يا خادمة العباد قال انه مش هينفع مش هنقدر ده بعيد عن الواقع يبقى لا يمكن نعمل حاجه ، اضعف الإيمان إننا نحاول ونجرب هنعمل وان شاء الله هنقدر نتغير ونعمل حضارة ونتعلم من قدوتنا الرسول عليه الصلاة والسلام والصحابه عليهم افضل السلام دي نماذج بشر مش ملائكة و لا أصحاب قوى خارقة حتى نبينا عليه السلام ربنا جعل كل تصرفاته بشرية تماما عشان يكون نموذج قابل للتطبيق لأفعاله و صفاته ولذلك جاء قاده من بعدهم عظام لا هم بأنبياء أو صحابه كما ذكرتي صلاح الدين و محمد الفاتح وغيرهم قادمون بأذن الله

ما شاء الله الف مبروك مجموع يشرف ربنا ينور بصيرتك للكلية اللي فيها صالح وخير ليك اختاري الكلية اللي تناسب ميولك أكثر

الف مبروك الف مبروك يا دكتور الحلقة الاولى.....والله والله شعرت بطاقه غريبه لم اشعر بها من قبل ......لا تتصورسعادتي وفرحتي .....شعرت باني مصرية ولو لم أكن كذلك ....ولكن بإذن الله أعاهدك أمام الله بأني سأكون معك ....انا وكل أعضاء الورش وكل اعضاء المنتدى بإذن الله ...... حتى ولو اني لست من مصر ولكن سأعاهدك بأن أساعد في بناء مصر وبلدي وكل بلدان امتي العربية .... ولو باي شيء أملكه ...

حماك الله وجزاك الفردوس الأعلى لقاء ما تعمل يا معلمي وقدوتي .....
                        ابنتك : نسيبة
                        لا يستطيع أحد أن يضع لكي حلمك الخاص يجب أن تبحثي بداخل نفسك .. كيف تريد أن تكون نسيبة بعد 5 سنين من الأن أو بعد 10 سنين ماذا تريد أن تحقق قبل أن تموت .. أبحثى عن شيء مميزه فيه ثم أربطي حلمك بموهبتك وحوليها إلي أهداف محدده قابله للتنفيذ .. وربنا يهديكي لما فيه الخير ويستخدمك لخدمة دينه
                        " الله ما يحرمنا منك يا دكتور عمرو خالد ...ويجمعنا بك بالجنة بجوار الحبيب المصطفى ... على قد ما بتدخل السرور والفرح على قلوبنا "

السلام عليكم يا دكتور عمرو .... أنا مستعد وبامد ايدي معاك يا دكتور (بس مفيش استقصاء محطوط في الصفحة فوق)
                          بالنسبة للفيديوهات والصور اللي حضرتك عاوزها احنا نتصور واحنا بنتكلم عنها واللي نصور الحاجة نفسها اللي عجبتنا او ما عجبتنا
                          بكرة أحلى إن شاء الله
                          شاركونا في ورش عمل صناع الحياة

أنا هحط لبن انا معاكم ربنا يوفقك يا د\خالد حماسك عالى جدا يا رب يتنقل لكل المصريين

انا معك بس حاسة حضرتك بتوجه الكلام بس للمصريين
                              اللهم إني أسألك حبك، وحب من يحبك، وحب عمل يقربني إلى حبك، اللهم ما رزقتني مما أحب فاجعله قوة لي فيما تحب، وما زويت عني مما أحب فاجعله فراغًا لي فيما تحب، اللهم اجعل حبك أحب إلي من أهلي ومالي ومن الماء البارد على الضمأ، اللهم حببني إلى ملائكتك وأنبيائك ورسلك وعبادك الصالحين، اللهم اجعلني أحبك بقلبي كله وأسعى إليك بجهدي كله، اللهم اجعل حبي كله لك، وسعيي كله لمرضاتك

كلنا معاك يا د/ عمرو .. وانا اولهم طاقتنا فوق مما تتصور .. انت بس تأمر ... كلنا فداء نهضة بلدنا

يعمل...
                                X