إعـــــــلان

تقليص
1 من 2 < >

تنويه هام - خاص بساحات السياسة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اخفاء ساحات السياسة بما انها كانت سبب في فرقة العديد من الاعضاء
ونتمنى عدم التحدث في السياسة في اي ساحة سواء العامة او غيرها
المنتدى منتدى تنموي ديني والالفاظ والكلمات التي استخدمت في ساحات السياسة
اصبحت لا تناسب المنتدى وهدفه .. وتم اتخاذ هذا القرار
في ضوء بقاء الحالة السياسية كما هي في بلادنا العربية
وفي ضوء استعدادنا لاستقبال شهر رمضان المبارك في الأيام القادمة
فكل عام وانتم بخير وبلغنا واياكم شهر رمضان الكريم نشكركم

ونتمنى لكم كل التوفيق

ادارة المنتدى

2 من 2 < >

انتظرونا بعد رمضان

انتظرونا بعد رمضان

مع تحياتي
المودريتور الاحمر

شاهد أكثر
شاهد أقل

الحلقة الأولي - أعبدوا ربنا سوى

تقليص
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

الحلقة الأولى كانت رائعة و مفيدة جدا

يا جماعه لو سمحتم عايزه مواعيد البرنامج بتوقيت القاهره أو كيف أحملها من على النت لو سمحتم
      |||لا تحسبن الطريق إلى الله مُـمهداً بالورود ، بل لابد من صعوبات و جهود ، إلى أن نصل إلى دار الخلود ... |||

فريق ومن أحياها لرعاية المسنين

asalam 3lkom ahanikom bholol chahr ramadan w3asakom men 3owadih inchae lah
        hadi awel mocharka li f had lmontada ili habito ktir whabit akar filah a3dao.
        machae lah 3likom wmerci ktir ostad amr khaled

بسم الله الرحمن الرحيم
          أستاذنا الفاضل عمرو خالد رمضان كريم
          أنا شفت بس المقدمة والقاعدة وما شفتش بقية الحلقة بس عجبتني جدا بس انا مش حاقدر أطبقها مع ابوية لانه مفيش تواصل بينا أنا بحاول بس هو لا والشئ التاني انه أبوي مش أوي في الجانب الديني علشان كده القاعدة الأولى صعبة أو مستحيلة معاي ........ارجو نصيحتك

بسم الله الرحمن الرحيم
            استاذى الفاضل مثلي الاعلي وقدوتى
            استاذ عمرو خالد بارك الله فيك الحلقه بجد اكثر من رائعه وانا قررت انى ابتدى انا ووالدى واختى الصغيره وان شاء الله باقى الاسره تبقي معانا
            شـكــ وبارك الله فيك ـــرا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:
              حلقة رائعة وجميلة جدا وان شاء الله تكون طريق لاعادة بناء اغلب الاسر
              جزاك الله خيرا يااستاذي الفاضل وجعله في ميزان حسناتك

السلام عليكم
                ازيكو يا احلى صناع بحبكو جدا جدا
                انتو تعرفو والله انا شكلى هعيط اهوه رمضان جميل اوى اوى من كل حاجه
                برامج دينيه كتييييييييييييييييييير اوى وتحس انك فى الجنه بجد وبعيط اكتر لما الاقى حد اتاثر بالبرنامج
                ومن كلامكو
                انا لسه مشفتش البرنامج وطبعا استاذى الغـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــالى عمرو خالد هشوفه كمان شويه و طبعا معروف تعليقى
                واللى بيسالوا على مواعيده بتوقيت القاهره فهو جاى الساعه 10على قناه الرساله ان شاء الله والساعه ااعلى قناه المحور
                وعلى فكره المفاجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــاه الكبرى
                الساعه اا على قناه الرساله هيكون فيه لقاء دينى ويضم الاستاذ عمرو خالد والدكتور طارق سويدان والحبيب على الجفرى والشيخ رائد صلاح
                وده بتوقيت القاهره متنسوش تتفرجوا
                مش هتقدر تغمض عينيك بجد بس فى طاعه الله

جزاكم الله خيرا كثيرا ونلتقى فى جنه الفردوس ان شاء الله
                السلام عليكم
                سأكون فى رمضان
                كما
                لم أكن من قبل

بسم الله الرحمن الرحيم
                  السلام عليكم استاذي العزيز عمرو خالد الله يوفقك ويحفضك ويطول بعمرك على هذه البرامج القيمه المفيده والله كانت الحلقه ممتازه بارك الله فيك وجزاك الله عنا الف الف خير ونفع بك الامه الاسلاميه ]

جزاك الله كل الخير أخي ..

و لكن أعتقد بأنك نسيت أن تضع رابط (من أين نحمل الحلقة نفسها) ..

استاذ عمرو ربنا يكرمك ويسدد خطاك

الحلقة الاولى كانت اكتر من روعة بجد
                      انا ان شاء الله اكيد هاعمل كدا مع أسرتى اللى هاكونها أنا

بس أرجوك اللى فعلا والده مش بيسمع الكلام دا ومش بيرضى ينفذه خالص
                      ايه الحل؟
                      أرجوووووووووووووووووووك شوف لينا حل فى الموضوع دا
                      واللى والده موجود والابن محتاجله جدا والاب ولا هو هنا
                      ايه الحل بردو؟
                      جزاك الله كل الخير وننتظر المزيد من الحلقات الرائعة باذن الله

نعبد سوى كيف وهم لايريدوننا وكاننا السبب في الصعوباة لهذه الحياة
                        كيف وهم يتحينون الفرص لجرحنا
                        كفي حين نحن بأمس الحاجة لمساعدتهم؟؟؟؟؟؟؟

ولله يا جماعة امبارح الاستاذ عمرو خالد كان منور الشاشة على المحور في 90 دقيقة واليوم منور اول ايام شهر رمضان
                          بحب اهني كل الصائمين بالشهر الفضيل وينعاد عليكو باليمن والبركات ...
                          ويا رب ما يحرمنا منك يا استاذنا ومن كل الناس الطيبين الي زيك ...
                          يا رب ارحمنا جميعا في ايام رحمتك .......... ارحمنا وارحم جميع المسلمين الاحياء منهم والميتين ...

نعبد سوى كيف وهم لايريدوننا وكاننا السبب في الصعوباة لهذه الحياة
                            كيف وهم يتحينون الفرص لجرحنا
                            في حين نحن بأمس الحاجة لمساعدتهم؟؟؟؟؟؟؟

[align=center]استاذى الفاضل عمرو خالد ربنا يبارك فى حضرتك ويجازيك الف خير على مجهوداتك اللى بتبذلها من اجل الاسلام والمسلمين
                              بجد فكرة البرنامج تحفة والحلقة الاولى والواجب العملى الاول جميل جدا اتمنى ان كلنا ننفذة لان فعلا نادرا لو حد عمل كدة احنا فعلا بنعبد ربنا فى رمضان او فى غير رمضان بس كل واحد لوحدة ودة فعلا بيعمل تفكك فى الاسرة لانها مش بتتجمع على حاجة الاب مش بيحاول يقرب من ابنة ويشوفة بيفكر ازاى من غير اسلوب الامر والنهى والابن بيبعد عن والدة لانة دايما شايفة بيامر وينهى فية وبس مش بيحاول يفهمة او ينزل شوية لطريقة تفكيرة حتى لو كان شايفة هايفة ودة اللى بيخلق فجوة فعلا بين الاباء والابناء والله انا اتمنى الناس كلها تسمع البرنامج وتطبقة فعلا ساعتها هيكون المجتمع احسن كتير وهيرجع الحب والقرب داخل البيوت من تانى واسفة لو كنت طولت
                              واخيرا رمضان كريم وتقبل الله منا ومنكم الصيام والقيام وصالح الاعمال [/align]

والله ياأستاذ عمرو بقيت لينا في رمضان من حاجات رمضان الضروريه
                                الله يجزيك عن المسلمين كل الخير
                                فكرة البرنامج رائعة وسهلة وهي اساس النهضة
                                ولازم نستمر بمشاريع العبادة الجماعيه بعد رمضان بالرغم من مسؤوليات الحياة ولو اننا نخصص يوم الجمعة لاجتماع الأسرة على العبادة والطاعة
                                تقبل الله منا ومنكم واعتق رقابنا جميعا من النار
                                وأحب أن أطلب من الجميع أن يتذكروا كيف العام الماضي تمنوا ان لاينتهي رمضان
                                لنستغل كل ساعه وكل دقيقة وكل لحظه في الطاعه والذكر والدعاء ولنجعل أعمالنا جميعها خالصة لوجه الله

يعمل...
                                X