العاب فلاش

صفحة 18 من 18 الأولىالأولى ... 89101112131415161718
النتائج 341 إلى 344 من 344
    مراقبة ساحة الكمبيوتر والإنترنت -الفائزة الأولى بالمسابقة الرمضانية للساحة العامة عن عام 2011 - عضو فريق أهلاً بالحبايب الصورة الرمزية رحاب المدينة
    علم الدولة : Users Country Flag

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd elrahman nasr2013 مشاهدة المشاركة

شكرا لكى يارحاب على كل ده والورد الجميل دهانا والله ماهنساكى وانتى شرف وعزة ليا وكل اللى يعرفك وشكرا لكى مرة تانية مش عارف اشكرك ازاى انتى بصراحة شجعتينى على ان ابقى دكتور ربنا يكرمك ويعزك امين يارب العالمينوكمان لازم لما اردعليكى يكون بالأستايل بتاعك الحلو ده

أهلا أهلا عبد الرحمن أذيك عامل أية ..لا شكرعلى وأجب يا عبد الرحمن أنا معملتش حاجة أنتم بقى أحلى من الورود دي كلها وتستهلو كل خير الشرف ليا أنا يا عبد الرحمن ألي عندة أصحاب ذيكم يبقى يا بختة ويا حظة ويبقى ربنا بيحبة يا رب تبقى بروفيسير كمان مش دكتور بس أنتى شاب رائع جدا ماشاء الله ربنا يوفقك يا رب مش مشكلة يا عبد الرحمن أنك ترد عليا بنفس الاستايل بالعكس بفرح قوي بكدة خصوصا من أصحابي ولا يهمك شكرا على باقة الورد الحلوة دي وعلى ذوقك الراقي يا عبد الرحمن ربنا يعزك ويكرمك يا رب ويحقق كل الي تتمناه وزيادة كمان .. تقبل تحياتي وأحترامي لشخصك الكريم

هذا الرد الجميل من دكتوري الفاضل : عمرو خالد . كان في يوم الاثنين 8_9 _ 1432هجري الموافق 8 -8 _2011 م في شهر رمضان الكريم انا كنت انتظر هذا الرد الكريم منذ سنتين والحمد لله تحقق حلمي وامنيتي شكرا دكتوري الفاضل:عمرو خالد.
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو خالد مشاهدة المشاركة
    كلمه الحق ليست عيبا ..كلمة الحق قويه ولا تخجلي أبدا من قول الحق ولا تتوقفي أبدا عن الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر ما تستطيعي ولكن بالحسنى وبأسلوب يدخل إلى قلوبهم .. "ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ" صدق الله العظيم .. ربنا يثبتك ويستخدمك و يرزقك الإخلاص

عضو مجتهد الصورة الرمزية zaytona2009

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همس الايام مشاهدة المشاركة
    والله يا zaytonaانا كمان تابعت برنامج رحله للسعاده وابدا ما انسى فضل د عمرو في هذا البرنامج كان هو اللي يعطيني همة ان اتقدم نحو الامام واحقق حلمي وخاصة كانت ايام ثانويه وايام عصيبة والحمد لله حصلت على كلية طب الاسنان كم كنت اتمنى في وقتها ان اهدي نجاحي للدكتور او ابلغه فضله علي و شكرت دكتور عمرو اكثر من مره اتمنى يكون سمعني او وصله شكري
    وانا كمان كنت مستنية تنسيق الثانوية
    بس مادخلتش طب ولا صيدلة ولا هندسة مع انى كان مجموعى عالى
    بس الحمد لله رحلة للسعادة كان ربنا باعتهولى عشان ياهلنى اتقبل التنسيق ورضيت الحمد لله رضا باللى ربنا اداهونى ومازلت راضية الحمد لله

اللهم امين ربنا يبارك فيكِ يا zaytona وربنا يوفقك دائما بحسن ظنك وثقتك بالله

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وانتِ طيبة بخصوص قراءتك للقرآن لازم تستعيني بكتب التفسير وقصص القرآن وبأذن الله تقدري تستفيدي وتتعلمي منها , جزاك الله كل خير ربنا يتقبل منك

اللهم امين ربنا يبارك فيك ويوفقك يا zaytona

عضو مجتهد

12

جزاكم الله خيرا

عضو مجتهد

السلام عليكم يا شباب...

حلقة اليوم بمثابة وقفة نشعر فيها بالفخر بما قدمته حضارة الأندلس للعالم من حولها، وحتى أقرب لكم الصورة لتعرفوا مدى ما وصل إليه عبد الرحمن الناصر من حضارة ورفعة ورقي، فأصبحت أعظم دولة حضارية في العالم سياسياً واقتصادياً وفكريا وعلمياً وثقافياً تتطلع لها الدول الأخرى لتستقي منها جديد الحضارة والدعم العلمي والتأييد السياسي.

هذه كانت حضارة عبد الرحمن الناصر، بالأمس تحدثنا عن قوة الناصر وقدرته العسكرية على توحيد الأندلس والحفاظ على وحدتها واليوم نتحدث عن حضارة الناصر وكيف حول قوته إلى خير لبلاده وكيف حول الخمسين سنة التي تولى فيها الحكم إلى فترة من النجاح والازدهار.
    مرة أخرى أذكركم يا شباب أن عبد الرحمن الناصر حين حسب أيام راحته وجدها فقط أربعة عشر يوماً من خمسين سنة حكم.

معظمنا يريد أن يغير العالم من حوله، لكن هل فكرت أن تبدأ بنفسك؟ هل تشعر أنك مسئول؟ هل تشعر أنك قدوة يتشرف بها اﻹسلام؟
    أنا في انتظار تعليقاتكم وآراءكم حول حلقة اليوم.

الله يرفع ذكرك دكتور عمرو ويثقل ميزان حسناتك إنت وكل قائم على المنتدى والبرنامج، آميييييين
    حسيت في رحلتنا أني زرت مدينة الزهراء هذه المدينة البديعة، والله لما تحكيلنا عن الأندلس دكتور، من كتر إني مبهورة أحس إني بأسمع قصة خيالية، بس هي واقع جميل غابر ليته يعود

صفحة 18 من 18 الأولىالأولى ... 89101112131415161718

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات