العاب فلاش

صفحة 3 من 16 الأولىالأولى 12345678910111213 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 41 إلى 60 من 301

علم الدولة : Users Country Flag

حلقة ممتازة جزاكم الله خيرآ

عضو محترف الصورة الرمزية أحمد ومحمود أشرف عبد الرؤف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايه كامل مشاهدة المشاركة
    الله بجد الله الحلقه كااااااااااااانت روووووووووووووووووعه بجد وكانت حته جااااااااااامده جدا[uاااااااااااااااا لما استضاف خالد يوسف وبجد دكتور عمرو كان راااااااائع وبجد طريقه حواره كانت حلوه جدا اختلف معاه بشده وبكل احترام ربنا يكرمه عندي استفسار وارجو حد يرد عليا هو ايه الايميل او لو عندي فيديو ايجابي ابعته على ايميل او لينك ايه ؟[/u]
    حضرتك ترسليه على هذا الايميل

يا رب حرر الأقصى أنا نفسى أستشهد فى المسجد الأقصى بعد ما أحرر الأقصى وأنا ساجد
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو خالد مشاهدة المشاركة
    ربنا يوفقكم يا أحمد ومحمود ويفتحها عليكم ويجعلكم من المتفوقين دنيا وأخره و بلغ كل شباب إنى بدعيلهم كتير ...
    وعليكم السلام ربنا يبارك فيك يا احمد
    جزاك الله خيرا يا احمد على المجهود وعلى الملخص

❣الفائز الأول بمسابقة افضل صورة بمعرض الصور"5"❣ الصورة الرمزية salma (بسمك ربى)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الحوار بجد بسم الله ماشاء الله كان رائع جدا
    خاصة الجزء التانى انا مبسوطه جدا بجد انى مشروع استاذ محمد صبحى
    بدأ يتنفذ وان شاء الله هشارك فيه وهنشره على مستوى كل الناس اللى اعرفهم
    وطبعا ياريت حضرتك كل حلقه تحط رقم الحساب على الشاشه
    عشان اللى مش شاف الحلقه دى ومعرفش الرقم يعرفه
    كمان رغم استنكارى الشديد فى البدايه لاستضافة حضرتك لخالد يوسف
    الا انى فرحت جدا بحوار حضرتك معاه ومواجهتك ليه بكل الاشياء اللى بيجسدها
    فى افلامه وكنت فخوره بحضرتك جدا الحلقه بصراحه كانت رائعه لا غبار عليها
    ومن تقدم لتقدم ان شاء الله يادكتور عمرو
    طلب اخير بقى من حضرتك ومن اى حد يشوف مشاركتى انكم تدعولى ان ربنا
    يفك كربى لانى فى ازمه نفسيه شديده الله وحده اعلم بها فلاتنسونى من دعائكم

شكرا ابـــــــــــــــى وملهمــــــــــــــــى د.عمــــــــــرو خـــــــالد

وعليكم السلام انا يسعدني انك ابنتي يا salma (بسمك ربى) ربنا يرفع عنك الظلم وييسرلك امرك ويريح بالك ويسعدك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salma (بسمك ربى) مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الحوار بجد بسم الله ماشاء الله كان رائع جدا
    خاصة الجزء التانى انا مبسوطه جدا بجد انى مشروع استاذ محمد صبحى
    بدأ يتنفذ وان شاء الله هشارك فيه وهنشره على مستوى كل الناس اللى اعرفهم
    وطبعا ياريت حضرتك كل حلقه تحط رقم الحساب على الشاشه
    عشان اللى مش شاف الحلقه دى ومعرفش الرقم يعرفه
    كمان رغم استنكارى الشديد فى البدايه لاستضافة حضرتك لخالد يوسف
    الا انى فرحت جدا بحوار حضرتك معاه ومواجهتك ليه بكل الاشياء اللى بيجسدها
    فى افلامه وكنت فخوره بحضرتك جدا الحلقه بصراحه كانت رائعه لا غبار عليها
    ومن تقدم لتقدم ان شاء الله يادكتور عمرو
    طلب اخير بقى من حضرتك ومن اى حد يشوف مشاركتى انكم تدعولى ان ربنا
    يفك كربى لانى فى ازمه نفسيه شديده الله وحده اعلم بها فلاتنسونى من دعائكم
    انصحك تقولى هذا
    اللهم إني عبدك ابن عبدك ابن أمتك ناصيتي بيدك ماضِ في حكمك ، عدل في قضاؤك أسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو أنزلته في كتابك ، أو علمته أحداً من خلقك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ، ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي .رواه أحمد .

اللهم إني أعوذ بك من الهم والخزن ، والعجز والكسل والبخل والجبن ، وضلع الدين وغلبة الرجال ".

اللهم إني عبدك ابن عبدك ابن أمتك ناصيتي بيدك ماضِ في حكمك ، عدل في قضاؤك أسالك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو أنزلته في كتابك ، أو علمته أحداً من خلقك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ، ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي .رواه أحمد .

اللهم إني أعوذ بك من الهم والخزن ، والعجز والكسل والبخل والجبن ، وضلع الدين وغلبة الرجال ".
    وإن شاء الله الكرب والهم يزول

ربنا يوفقكم يا أحمد ومحمود ويفتحها عليكم ويجعلكم من المتفوقين دنيا وأخره و بلغ كل شباب إنى بدعيلهم كتير ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد ومحمود أشرف عبد الرؤف مشاهدة المشاركة

انصحك تقولى هذا

وإن شاء الله الكرب والهم يزول

جزاك الله خيرا انا بحب الدعاء ده جدا اصلا وشكرا لحضرتك على الرد
    عندى استفسار تانى لانى ماصدقت الاقى حد اون لاين استفسر منه
    دكتور عمرو خالد قال عن ورشة خطط لمصر وانها هتفتح بس مفيش
    غير القسم الجديد اللى اتفتح فى المنتدى اللى اسمه مسابقه منتدى عمرو خالد دوت نت
    فاانا مش فاهمه هل فعلا فى ورشه جديده ولسه متمش فتحها
    ولا احنا هنشارك فى قسم المسابقه ده ولو هنشارك فى القسم ده ايه آلية الاشتراك
    لانى دخلته وحسيت انى توهت جدا ومعرفتش هعمل ايه بالظبط فلو حد عارف ياريت يوضحلى ويبقى
    جزاه الله خيرا بجد

وعليكم السلام انا يسعدني انك ابنتي يا salma (بسمك ربى) ربنا يرفع عنك الظلم وييسرلك امرك ويريح بالك ويسعدك

الصورة الرمزية عطر شان

ربنا يبارك بحضرتك ويرزقك الفردوس الاعلى
    اكثر من رااااااااائع
    ماشاء الله لا قوة الا بالله

رقم الحساب
    555666/7
    البنك المركزى
    (شارك بألى تقدر عليه وان شاء الله )
    بــــــكرة احــلى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salma (بسمك ربى) مشاهدة المشاركة
    جزاك الله خيرا انا بحب الدعاء ده جدا اصلا وشكرا لحضرتك على الرد
    عندى استفسار تانى لانى ماصدقت الاقى حد اون لاين استفسر منه
    دكتور عمرو خالد قال عن ورشة خطط لمصر وانها هتفتح بس مفيش
    غير القسم الجديد اللى اتفتح فى المنتدى اللى اسمه مسابقه منتدى عمرو خالد دوت نت
    فاانا مش فاهمه هل فعلا فى ورشه جديده ولسه متمش فتحها
    ولا احنا هنشارك فى قسم المسابقه ده ولو هنشارك فى القسم ده ايه آلية الاشتراك
    لانى دخلته وحسيت انى توهت جدا ومعرفتش هعمل ايه بالظبط فلو حد عارف ياريت يوضحلى ويبقى
    جزاه الله خيرا بجد
    لا شكر على واجب
    وبخصوص سؤال حضرتك انا فعلا استغربت بس على ما اعتقد هيكون فى ورشة ولو لم يكن هناك ورشة ستوضح آليه العمل وكيفية العمل بهذا القسم
    من قبل ا/أحمد طه ومن قبل الاستاذه منى ومساعدها أ/ محمد سقراط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد ومحمود أشرف عبد الرؤف مشاهدة المشاركة
    لا شكر على واجب
    وبخصوص سؤال حضرتك انا فعلا استغربت بس على ما اعتقد هيكون فى ورشة ولو لم يكن هناك ورشة ستوضح آليه العمل وكيفية العمل بهذا القسم
    من قبل ا/أحمد طه ومن قبل الاستاذه منى ومساعدها أ/ محمد سقراط
    والله انا زعلت كنت اتمنى تكون ورشة عمل فعلا ومتكنش ساحه
    نحط فيها موضوعاتنا ونخرج لان الورشه بنعرف نتجمع فيها
    وبتساعدنا على تبادل الافكار والحوار بيدى مساحه لخروج افكار
    جديده ومبتدعه يمكن مكنتش تيجى على بالنا وهى دى ميزة الورش
    عن الساحات اتمنى فعلا يكون فيه ورشه بس لسه متمش فتحها
    لانها هتساعدنا كتير جدا

عضو جديد

السلام عليكم يا د. عمرو. بجد الحلقة النهار ده فظيعة جداااااا. بجد احلى حلقة لحد دلوقتي. انا حاسة ان ده بسبب ان الحمد الله اخيرااااا هنبدا الشغل ان شاء الله. انا كنت مستنية الحلقات دي من اول البرنامج. جزاك الله كل خير يا رب.
    انا لي طلب عند حضرتك يا ريت يكون في موقع للتبرع الله يكرمك عشان العايشين برة مصر. انا بفكر اعمل حملة هنا عندنا في امريكا و اجمع فلوس من المصريين الاعرفهم. يا ريت حضرتك تعمل الموقع ده و انا ابدا ان شاء الله في تجميع الفلوس بس لازم يكون في الموقع الاول. يا ريت حضرتك بجد تهتم بالموضوع ده. و ربنا يكرمك يا رب.
    بصراحة الحوار مع خالد يوسف كان مفيد و مشاء الله حضرتك كنت ملتزم جدا بأدبك و بأدب الحوار بجد جزاك الله خير. و على الله الكلام الوعدوا بيه يتنفذ ان شاء الله.
    بجد استمر يا د. عمرو و احنا كلنا معاك. جزاك الله كل خير و ياااا رب نبني بلدنا الحبيبة. اميييييين

الصورة الرمزية رحاب مصر

ممكن رابط الحلقه لو سمحتوا انا عماله ادور عليها في النت مش لاقياها

الله يخليكو ماعنديش قنة المصريه وعايزا اشوف الحلق ةضروري

يارب احفظ مصر واهلها
    يارب احمي مصر من الفتن ورد كيد اعدائها في نحورهم
    بحبك يا مصر

^محمد قدوتنا ^ الصورة الرمزية دكتورة المستقبل المتميزة وتلميذة د.عمرو خالد

I15

بصراحة انا مختلف مع اراء الناس لكن اتمنى ماتزعل من الكلام اللي حقول
    الى ابي العزيز د.عمروخالد
    اولا ما عجبنيش ان مصر اقترضت من البنك الدولي لان مصر 1798احتات من قبل بريطانيا بسبب الديون وانا خايف لا التاريخ يعيد نفس

ثانيا اللي عجبني فكرة البنك ورش العمل وفلسطين اكتر
    ثالثا اللي ما عجبنيش يابابا(ممكن تسمحلي اناديك بابا وممكن تستحمل كلامي واذا ازعجك امسح التعليق انا موافق يابابا)في نهاية الحلقة وبصراحة ازعجني وخلني طول الليل مااقدرانام
    انك طلعت مع اتنين زي دول انادايما أوؤمن باان الداعيةبيها ان الداعية لازم يخالط جميع طوائف الناس لكن اليوم لمن شفتك مع هالة ربنا يسترنها ويهديها واللي كان الفروض الكامرات تتواخى الحذر باالتصوير تعرف انااقصد أي لان ملايين الشباب بيشوفوا البرنامج حتقولي ماهم بيشوفوا افلام ومسلسلات بيها مايكفيها لكن حقولك دول مش قدوتهم وانت قدوتهم
    انا مرة زميلاتي في المدرسة طلبت مني كتاب على خطى الحبيب وانا بدهولها كات زميلاتنا التني وقالتلها لاتقرألهذا انا شفت مع ليلى علاوي في لقاء تلفزيوني وكان لبسها مش كويس بصراحة انا لم ارى الحلقة لكن قلت لزميلتي الداعية لازم يخالط جميع طوائف الناس
    انت كان المفروض تطلع شباب وهم يبدوا رلأيهم حتى الناس تتفاعل مع الموضوع اتمنى ان اموت ولا اشوفك مع هؤلاء
    بصراحة انا لم اتحمل ان اشاهد ماجرى فجاء اخوي وقلي اقوم نامي احسن ليكي وكانت الساعةتعرف الفرق بين البلدبن ساعة 1لكن انا مااقدرت انام في الليل وظل الموضوع في بالي وبدأت احس ان الجوهرة بتاعتي بتدخدش وخايف لايجي يوم ومااشوفها(بابا انا احلمت مرة ان عندك بنتين واحد منهم كانت بتضربك على وجهك باالحجر وانا كنت واقفى فقلت يا د.عمرو البنت دي بتضربك قلتلي ماعلش اصلي دي بنتي) مع العلم لن اعرف انك ليس لديك بنات

من زمان قل افلاطون من يأبى قبول النصيحة التي لاتكلفه شيأ يظطر في الغد الى شرائها باغلى سعر

انصح باانتقاء الضيوف جبدين ومؤثرينم زي مصطفى حسني معز مسعود وغيرهم وانا متأكد حيكون تفاعل اكثر
    الى اللقاء يا ابي العزيز ستظل قدوتي في الحياة وسوف تظل امنيتي باان ارك وتفتخربي ان عندك ابنة دكتورة المستقبل المتميزة

قبـل أن تقولـ لي مجدداً " ..
    أنتَـي مغـــرورٌه و متكبـره !!
    تذكــر فقــــطْ~ ..
    ... ... ...
    أأنَ حَـدِيثــيْ مَــعَ أمثـــالكِ ,,
    دليل على توآضعي!:

الصورة الرمزية رحاب مصر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toka20 مشاهدة المشاركة
    بصراحة انا مختلف مع اراء الناس لكن اتمنى ماتزعل من الكلام اللي حقول
    الى ابي العزيز د.عمروخالد
    اولا ما عجبنيش ان مصر اقترضت من البنك الدولي لان مصر 1798احتات من قبل بريطانيا بسبب الديون وانا خايف لا التاريخ يعيد نفس

ثانيا اللي عجبني فكرة البنك ورش العمل وفلسطين اكتر
    ثالثا اللي ما عجبنيش يابابا(ممكن تسمحلي اناديك بابا وممكن تستحمل كلامي واذا ازعجك امسح التعليق انا موافق يابابا)في نهاية الحلقة وبصراحة ازعجني وخلني طول الليل مااقدرانام
    انك طلعت مع اتنين زي دول انادايما أوؤمن باان الداعيةبيها ان الداعية لازم يخالط جميع طوائف الناس لكن اليوم لمن شفتك مع هالة ربنا يسترنها ويهديها واللي كان الفروض الكامرات تتواخى الحذر باالتصوير تعرف انااقصد أي لان ملايين الشباب بيشوفوا البرنامج حتقولي ماهم بيشوفوا افلام ومسلسلات بيها مايكفيها لكن حقولك دول مش قدوتهم وانت قدوتهم
    انا مرة زميلاتي في المدرسة طلبت مني كتاب على خطى الحبيب وانا بدهولها كات زميلاتنا التني وقالتلها لاتقرألهذا انا شفت مع ليلى علاوي في لقاء تلفزيوني وكان لبسها مش كويس بصراحة انا لم ارى الحلقة لكن قلت لزميلتي الداعية لازم يخالط جميع طوائف الناس
    انت كان المفروض تطلع شباب وهم يبدوا رلأيهم حتى الناس تتفاعل مع الموضوع اتمنى ان اموت ولا اشوفك مع هؤلاء
    بصراحة انا لم اتحمل ان اشاهد ماجرى فجاء اخوي وقلي اقوم نامي احسن ليكي وكانت الساعةتعرف الفرق بين البلدبن ساعة 1لكن انا مااقدرت انام في الليل وظل الموضوع في بالي وبدأت احس ان الجوهرة بتاعتي بتدخدش وخايف لايجي يوم ومااشوفها(بابا انا احلمت مرة ان عندك بنتين واحد منهم كانت بتضربك على وجهك باالحجر وانا كنت واقفى فقلت يا د.عمرو البنت دي بتضربك قلتلي ماعلش اصلي دي بنتي) مع العلم لن اعرف انك ليس لديك بنات

من زمان قل افلاطون من يأبى قبول النصيحة التي لاتكلفه شيأ يظطر في الغد الى شرائها باغلى سعر

انصح باانتقاء الضيوف جبدين ومؤثرينم زي مصطفى حسني معز مسعود وغيرهم وانا متأكد حيكون تفاعل اكثر
    الى اللقاء يا ابي العزيز ستظل قدوتي في الحياة وسوف تظل امنيتي باان ارك وتفتخربي ان عندك ابنة دكتورة المستقبل المتميزة
    عجبني تعليقك جدا يا تقى حاسة ه انه طالع من قلب صادق محب

انا بصراحه ما شفتش الحلقه

يارب احفظ مصر واهلها
    يارب احمي مصر من الفتن ورد كيد اعدائها في نحورهم
    بحبك يا مصر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momo27 مشاهدة المشاركة
    الاستاذ/ عمرو خالد اعجبني جدا فكرة تصليح العشوائيات وان شاء الله هتبرع علي رقم الحساب
    ولكن يوجد شى اخر يمكن المشاركة به في هذا المشروع؟
    ;lكم سعدت بكم بل وبكيت لأنني أتمنى بكل ذرة في كياني أن أكون معكم ولا يكفي التبرع بالمال لأني أراه شيء بسيط جدا لكن لا باليد حيلة ممكن أنشر عبر الفيس بوك لمن لالايدري عن الأمر لكن أتمنى أن أفعل شيء يفرح ربي بي وأجده يوم القيامة يبيض وجهي ولكن كيف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وأروع ما أعجبني أن نطرح فكرة تطوير وبناء الانسان من الداخل بالتوازي مع العمران الأرضي والبنية التحتية وقد سألتني ابنتي التي أحاول زرع تلك التوجهات فيها -رغم صغر عمرها- قالت: لا أصدق يا أمي أن هؤلاء فقط يمكنهم فعل ما وضحتيه لي؟!!!!!!!! قلت لها : الله تعالى يبارك في جهود المخلصين ألم تري كيف أن عمرو خالد في زماننا هذا وحده اهتدى على يديه بفضل الله تعالى الكثيررررون ليس بالعشرات ولا المئات بال الألوف أو الملايين لماذا ؟ لنه مخلص لله تعالى( ولا أذكي على الله أحد) وكذلك لو أخلصنا النية لله تعالى فان هذه القلة ستفعل الكثير ولكنني أغبطهم حقا وادعو لهم بالتوفيق من كل قلبي وليتني كنت معكم وكم أعجبني روعة الحوار وهدوءه ياه كم تعبنا ممن يجادل ويهاوش ويتكلم في الفاضي ويوجع رأسنا دون فائدة
    الحمد لله أني رأيت بعيني مصر تنور بأهلها ربنا يحفظكم ويبارك جهودكم ويحفظكم من كل سوء

عضو متألق

هلأ فلسطين ... تأخرتوا كتير ...؟؟؟!!!

بالنسبة لهذا المخرج الذي يسمى خالد يوسف ... أنا مش عارفة ليش الناس المحترمة بتجيب معاه لقاءات على أنه بقدم فن ملتزم ...

وهو قدم أفلام العري والفحش ونشر الفاحشة في مصر وفي الوطن العربي ...حسبنا الله ونعم الوكيل فيه وفي كل من اشترك معه من الممثلين ...دمروا ما تبقى من قيم وأخلاق عند الشباب ...تاجروا بأخلاقهم من

أجل كسب المال ...أكلوه حراما وسيكون عليهم حسرة يوم القيامة ...

أتوقع انه الاخوان المسلمين أقدموا على خطوة ناجحة حينما أسسوا حديثا شركة الرحاب للانتاج الفني ... أنا اقترح ان يتم التعاون معهم بدلا من ان تكون الجهود مبعثرة ...

جزاكم الله خيرا ...

Engineers Without Borders

الصورة الرمزية لميس السيد رشدي

ارجو بجانب تطوير العشوائيات و اللي بأعتبره مشروع خطير جدا و مهم تنفيذه بأسرع ما يمكن ان يكون هناك بالتوازي مشروع لتطوير و تهذيب عشوائية الاخلاق. اقصد الا يقتصر الموضوع على البنية التحتية فقط و لكن يجب ان يكون موازي لها و في نفس التوقيت و ان لم يكن يسبقها نهوض بأخلاق المجتمع و خصوصا انه مجتمع عاني من الاهمال و الظلم و الجهل فأصبح يحكم هذا العالم قوانين تنظم التعايش مع العشوائية في كل شئ. هم من حقهم مسكن نظيف و ملبس نظيف و تعليم جيد و عمل شريف و لكن يجب عليهم التعلم كيفية المحافظة على هذا الامر و الا ينزلق بهم الامر مرة اخرى الي العشوائية و اتمنى ان اساعد في هذا المشروع بأي جهد يصل بنا الي ماهو أهم من التطوير في المسكن الي التطوير في الاخلاق و شكرا و ربنا يوفقك يا دكتور خالد

و تلك الدار الاخرة نجعلها للذين لا يريدون علواً في الارض و لا فساداً و العاقبة للمتقين

ليس لدي اعتراض على استضافة خالد يوسف و طرح افكاره و عجبني اوي ان حضرتك قلت له انه يقدم فساد اخلاقي و ده شئ رائع لكن خفت من حاجة ارجو ان لا تضع يدك في يد خالد يوسف قبل ان يقدم هو اولا ما ينفع ان نذهب لمشاهدته قد يقدم عمل جاد كما تفضل عن العمل و محاربة الفهلوة لكني لا اثق في ان العمل لن يكون به اي مشاهدة خادشة للحياء . يجب ان يظهر هو اولا حسن النية في عرض الافكار بدون أسفاف بعدها نتعاون معه حتى لا نقع في مأزق اننا دعونا الناس لرؤية افلام خالد يوسف عن العمل ثم فؤجنا بما لا يحمد عقباه بعد ذلك و شكرا

و تلك الدار الاخرة نجعلها للذين لا يريدون علواً في الارض و لا فساداً و العاقبة للمتقين

ارجو عمل بوستر يضم فكرة مختصرة عن المشروع بالاضافة لرقم الحساب حتى نتمكن من توزيعه في كل مكان و تعريف الناس بفكرة ان لو كل واحد تبرع بجنيه او اكثر ممكن في وقت قليل جدا نجمع المبالغ المطلوبة و ارجو وضع الحديث اللي قاله استاذ عمرو امبارح بخصوص هذا الموضوع لانه حديث خطير جدا يا ريت لو حد فكره بالنص يكتبه هنا و جزاكم الله خيراً

عضو متألق

لماذا لا نوجه شنطة رمضان هذا العام للعشوائيات

عضو مجتهد الصورة الرمزية دقه جرس

Icon42

السلام عليكم استاذ عمرو خالد

عندى رجاء و تعليق
    اما الرجاء ادعو لى ان يرزقنى بذريه صالحه انا و زوجى تعوض اهلى عن اخوتى المتوفين

اما التعليق

فان حلقه امس الخاضه بالعشوئيات من اجمللللللللللللللللللللللللللللل الحلقات متنوعه و شامله و جديده
    عجبنى طبعا اتحادك مع محمد صبحى و عمرو الليثى و حنان ترك و يارب يساعدكم تجيبوا اخلاص ميه فى ميه

و عجبنى حوارك مع خالد يوسف و استمعت الحوار كله رغم انى من اشد المعارضين له
    وكان نفسى اقوله لو افترضنا مثلا ان ده حال العشوئيات فى مصر وناسها كده رغم ان ده غلط
    لكن طريقه النقل ما فيهاش اى فن ولا عبقريه بل فيها بلغتك غباء و فقر فنى
    مثلا اذا كان هناك مشهد صارخ فى القصه الاعتداء على سيده
    يعرضها المخرج الفاشل برجل يظهر امام الكاميرات يمارس فعله قذرة
    بينما يخرجها مخرج ناجح بدموع فتاة ومشهد ريح اقتلعت ورده من الارض
    الصوره الاولى تخدش الحياء و تحرض على الرذيله
    و الصورة الثانيه تثير التعاطف مع المجنى عليها و تكره الجانى ولست افهم فى الاخراج شيئا ولكنى موقنه ان نبل الغايه المخرج خالد يوسف كما يقول لا يبرر استخدام وسائل رخيصه و سيئه

ارجوووووووووووو من كل شاب و فتاه الا يدعم بماله فن يغضب الله و رسوله و يشارك فى الذنب لان ببساطه لما بتدفع تذكرة ليهم بتعطيهم حجه يقولو افلامنا عليها اقبال الناس بتدخل هناك فلوس وايرادات لافلمنا يعنى احناااااااااا صح
    وهو ده اللى قاله الفنان خالد يوسف افلامه بتجيب فلوس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رحاب مصر مشاهدة المشاركة
    ممكن رابط الحلقه لو سمحتوا انا عماله ادور عليها في النت مش لاقياها

الله يخليكو ماعنديش قنة المصريه وعايزا اشوف الحلق ةضروري

الحلقة لم ترفع بعد وأول لما ترفع حضرتك هتجديها فى موقع البرنامج
    amrkhaled.net/bokraa7la

صفحة 3 من 16 الأولىالأولى 12345678910111213 ... الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات