العاب فلاش

صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 40 من 70
    الصورة الرمزية ضوء القمر22
    علم الدولة : Users Country Flag

3agek13 اللهم ارزقنا دعاء مستجاب

والله الدعاء سلاح المؤمن ,فقد مررت بظروف قاسية جدا فى بداية اغترابى عن اسرتى للدراسة وحينها دعوت الله بكل حواسى دعاء الرسول(اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى وقلة حيلتى وهوانى على الناس يا ارحم الراحمين انت رب المستضعفين وانت ربى الى من تكلنى الى قريب يتجهلنى ام الى عدو ملكته امرى ,ان لم يكن بك غضب على فلا ابالى ولكن عافيتك اوسع لى اعوذ بنور وجهك الذى اشرقت له الظلمات وصلح عليه امر الدنيا والاخرة من ان تنزل بى غضبك او يحل على سخطك لك العتبى حتى ترضى ولا حول ولا قوة الا بك)كنت ادعو به وابكى بعد ان ضاقت بى السبل وفعلا لاملجأ من الله الا اليه,وكررتها يوم عرفة ووالله بعد عدة ايام استجاب الله دعائى وابدلنى خيرا مماكنت فيه فلله الحمد,الحمد لله دعوناه كثيرا واستجاب لنا يارب وفقنا لحسن الدعاء وارزقنا الاجابة يا مجيب,ربنا يعزك دكتور عمرو جددت (هنالك)فى نفوسنا .

الثائر الحق هو من يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبنى الأمجاد

الصورة الرمزية منة (طالعة الرحلة )

السلام عليكم دكتور عمرو
    ربنا يبارك فيك و يرزقنا و اياك الجنة و السعادة فى الدنيا و الاخرة
    والله يا دكتور الحمد لله انا بدعى من اول رمضان دعوات معينة و ان شاء الله ربنا هيستجيب منى قبل ما ينتهى رمضان و حضرتك كمان ادعيلى ربنا يرزقنى اللى بتمناه فى الدنيا و الاخرة
    يا رب اجب دعوانا كلنا يارب انك مجيب الدعاء
    و ربا يرزقك الحج السنة دى يا دكتور و يعزك يا رب

الصورة الرمزية جهاد الشافعى

I11 دعوة أمى مستجابة كدعوة ام مريم

بارك الله فيك دكتور عمرو لقد تحققت معى كلمة هنالك حين كانت أمى تقرأ الآية بتاعة أم مريم (رب انى وهبت لك ما فى بطنى محررا)دعت هى الاخرى نفس الدعوة وكانها بتقول وأنا كمان يارب عايزة اوهبلك ما فى بطنى محررا فوضعت أنثى وهى أنا فقالت مثلما قالت أم مريم (رب انى وضعتها أنثى والله أعلم بما وضعت )فالحمد لله ربنا استجاب لها لكنها سمتنى جهاد مش مريم بس الحمد لله كل ما انا فيه من نعمة ربنا فهو بفضل دعوة امى لى وأنا لسه فى بطنها وبشكر ربنا جزيل الشكر والحمد انه وهبنى أم مثالية مثل امى من اول يوم وهبتنى لله وسأظل أحافظ على عهد أمى الى آخر لحظة فى حياتى فادعيلى يا استاذ عمرو ربنا يثبتنى ويهدى أخى ويجعلة بار بأمى وربنا يكرمك ويرزقك الاخلاص ويثبتك يارب
    آمييييييييييييييين

يا من ارتقى بالفن رقى النجم فى السما اليك خالص دعواتى

عضو جديد

بعد بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم أستاد عمرو خالد وكل العاملين على الموقع دون نسيان شباب صناع الحياة في كل البلدان العربية و السلامية فهده تحيتي مني أليكم بمناسبة الشههر الكريم , تأخرت على المنتدى كثيرا بسبب عطل في اأنترنت و ها أنا اليوم سعيدة بمراسلتك يا أستاد عمرو خالد و رسالتي هي حول حلقة الدعاء و كيف أن الدعاء يساعد على توثيق العلاقة بالله تعالى فهو كما أسلفت في الحلقة (هو صلة عامرة بالله) فأنا شخصيا أدا حاولت التدكر في سيناريو حياتي لرايت أجابات لأدعية دعيتها مثلا عن النجاح في الباكلوريا فكانت الجابة وعن النجاح في الجامعة وكان دلك ألى ان اخدت هدا العام الليسنس في البيولوجيا وكل الفضل للله سبحانه ولكن ليس الهدف هو دكر النجاح لأنه هدا السيناريو تكرر مع الكثيرين فأدا سألتهم يجيبون نفس الجواب و السيناريو يعيد نفسه و لكن النجاح الحقيقي هو عندما ننجح نتدكر الله وكأننا نتدبر في النجاح ونقول عندئد كان هدا بسبب دعاء أي اننا يجب ان نتدكر الله القوي الدي أمدنا بالقوة من اجل النجاح والدي كان معنا خطوة خطوة , فهدا ما شعرت به حقا ها العام وهو يختلف عن النجاح بدون تدبر وبدلك تتحقق السعادةوأيما سعادة سعادة ان الله معك وسعادة النجاح .
    ياأستادي عمرو خالد أنا اريد ا ناقص عليك قصة تخصني شخصيا وأنا حقيقة اشعر بالخجل لقصها عليك فهي تدور حول كيفية خطبتي لشاب ستتعرف عليه في قصي للقصة وعندما اتدكرها أحس بشىء في قلبي لا أعلم ماهو ربما حزن أو شىء من هدا القبيل والبدايــــــــــــــــــة, أنني ألتحقت بالمدرسة القرانية في المسجد قريتي هدا من حوالي عامين و هناك استادة متخصصة في القراءات تعلم دلك فكنت سعيدة و عليت همتي و اجتهدت الى أن تعلمت أحكام التجويد وياتي يوم وأنا جالسة في المسجد حتى دعتني أخت أستادتي لتخطبني لأخوها فوافقنا على اساس اخىق أستادتي و على اساس الدين فكنت أنا مازلت في السنة الثانية جامعي وشرطت أن أكمل دراستي وأملي في الماستر تخصص بيولوجيا وشرطي الثاني هو أن يكون متدين على العلم أن أخت أستادتي قالت أنه لا يستطيع أن ينتظر أكثر من عام و بعد عام أتت بعد طول أنتظار وفي هدا الصيف وتكلمت أستادتي مع أمي على القضية و كأنها أعادت الطلب مرة ثانية ولكن هده المرة دكرت أسم اخوها و مادا يعمل فهو أمام وله ماجيستير تخصص قراءات (متخصص قراءات قرءان) ولم تحبب دكر شرطه حتى ألحت أمي ثم قالت لا تعمل فأخدنا الموضوع تشاورنا وقبلنا ولكن لم أتنازل عن أكمال دراستي وخوفا من أن يكون متعصبا في الدين حتى أكتشفه أكثر لأنها لم تدكر لنا معلومات زيادة عنه قلت لها أني أحب ان أقوم بدورات خاصة في الانجليزية التي تساعدني كثيرا في تخصصي حتى تكتمل صورتي وأني لي أهداف وأريد ان اكون قدوة لاولدي مثلك يا استاد عمرو خالد ومع العلم أن السنة الملضية لم تعرفنا حتى باسمه فكان بالنسبة لي علامة استفهام واقترحت أمي أن يقابل اخوها أبى ويتفاهمل على الموضوع فاخدت عنواننا وهاتف أبي حتى يتصل أخوها بابي ويتفقا على موعد واكن الصدفة أنهم لم يكلم أبي ولم يتصلو لمدة ثهر حتى اليوم كان هدا في وسط شهر جويلية وأنا من النوع المحب للدراسة كما أسلفت وأعلم أن هدا مايزيدني ثقة في نفسي وكفاءة اكثرفكنت متمنية أن لايكون مشكل في هدا الموضوع فانا لم أطلب مالا ولاثيء وراعيت مستواه الجتماعي في دلك بل طلبت علما ووافقنا في البيت على انه ادا اتى الى البيت لن نرده خائبا ولاأعلم يا أستاد عمرو ما حصل بالضبط في منزلهم لأن المشكلة ليست لدي بل لديهم أضن وأنا متخوفة من سكوتهم على الموضوع فهم لم يقولو لنا أدا قبلو أم لأ ولو رفضو لكان أرحم لأني غضيت البصر عن الموضوع و بعد رمضان ساكمل أختبار السياقة فأنا لاأعلم بالضبط ماالمشكلة هل فيألتحاقي بالسياقة مع أنني ألتحقت قبل ما تأتي أستادتي لتطلبني لأخوها هدا العام و تطلني رسميا فهدا الأمر أضنه يعنيني ولا يعنيهم ولو كانت المشكلة هنا لجهرو بها , فلا أستطيع أن أمنع نفسي من أمور أتعلمها في هده الدنيا و تكون في وقت الثدة عون لي فأتخد الأسباب في هده الدنيا وأنا اتعلم بضوابط شرعية وانا اليوم ازاول الدراسة في المسجد عند أستادتي و لكن للاسف تغيرت وجهة نظري لها ولعلئلتها وأنا لآاريد هدا أنا اخترت المسجد لهدف القرءان وليس لهدف آخر و ما يحزنني هي الطريقة التي أتت بها للخطبة وأحسست أنهم أستصغرونا ولم يعطوا لأبي قيمة مع أني من أسرة معروفة أسرة أطباء و ما لا أفهمه هل خريجة شريعة تتصرف هكدا و لمادا لم يكونو شفافين معنا كما كنت انا شفافة معهم ؟ هده تساؤلات يا أستاد عمرو لاأجد لها أجابة فهلا أجبتني بعد ادنك , لقد أطلت عليك ولكن هدا فقفط لأخراج ماعندي وما في قلبي ويمكن أن تكون قصتي أبتلاء أو تجربة أريد أن أستخلص منها المفيد من منظورك و السلام عليك يا أستادي .

عضو متألق الصورة الرمزية اسامه فتحي

السلام عليكم ورحمة الله..
    استاذ عمرو بستحلفك بالله لو قدرت ترد على مداخلتي تعمل كده لاني محتاج رد حضرتك جدا؛
    انا من ايام برنامج باسمك نحيا واسم الله المجيب وانا اتعلمت يعني ايه دعاء وايه هي عبادة الدعاء وقد ايه هي جميلة وبتقربني من ربنا اوي.
    وكانت ليا دعوات كتيرة كنت بدعي ربنا انه يحققهالي والحمد لله منها اتحقق وكتير متحققت عشان يا اما انا صرفت نظر عنه يا اما خلاص بقى مستحيل.
    لكن دلوقتي انا مش حاسس اني ليا مطالب معينة عايزها وعايز الح في الدعاء بيها .. اوقات بحس اني مش خايف من الموت ولا من عذاب القبر ولا النار ولا كده .. الناس بتتأثر اوي لما الامام يدعي ان ربنا يحفظنا من الحاجات ديه وانا غالبا ببقى عادي مش متأثر .. مش بعرف ادعي بحاجة غير ان ربنا يتقبل مني اعمالي الكويسة اللي بيقدرني عليها وبيعملها وانه يكون معايا بدعي واقول :"اللهم تقبل مني واجعلني من عبادك المقبولين وارزقني معيتك" هو ده بقى اللي بقيت بدعي بيه اغلب الاوقات
    حاسس ان هي دعوات ممكن متكنش مهمة لناس كتير عشان تخليني ابقى ملح في دعائي عليها
    وحاسس اني لو ربنا رزقني معيته وتقبل مني يبقى خلاص ولا هحتاج حاجة في الدنيا ولا هبقى خايف من الاخرة.
    مش عارف ده حسن ظن بالله ولا ده تواكل ومش توكل ولا ده سوء ادب مع الله
    نفسي حد يعرفني انا بحس اني وحش اوي وبعيد لما مش ببقى ببكي ولا بتأثر"غالباً" زي ما الناس بتعمل كده اثناء دعاء الامام بالحاجات اللي قلت عليها من شوية
    اسف على السؤال الصعب ده وعلى اني طولت على حضرتك .. لكن انا محتاج حضرتك تعرفني بالله عليك لو قدرت.
    حاجة اخيرة حابب ادعي بيها .. ربنا يرزقني صحبة حضرتك في الدنيا والاخرة

http://forum.amrkhaled.net/showthrea...post1051267579
    تعالوا نحب مصر .. تعالوا نعرف مصر

http://forum.amrkhaled.net/showthread.php?t=327347
    انا المصري يا نيل .. رسالة حب

عضو مجتهد الصورة الرمزية zaytona2009

اثر الدعاء فى حياتى كبير اوى
    انا دعيت ربنا كتير رمضان اللى فات ان ربنا يكرمنى فى الثانوية
    وسبحان الله نزل المطر السنة دى فى غير ميعاده خالص عندنا كان فى شهر 5
    حسيت ان ربنا بعتهولى قبل امتحاناتى بشهر عشان ادعيه فى المطر ويستجيب لى
    والحمد لله ربنا كرمنى كرم كبير اوى وجبت 95.1 %
    وبدعى ان ربنا يكرمنى فى التنسيق
    وقبل كده دعيت ربنا كتير فى 6 ابتدائى و3 اعدادى انى اكون من الاوائل
    والحمد لله كنت من الاوائل على المحافظة فى 6 ابتدائى و3 اعدادى

الصورة الرمزية دكتورة صيدلانية

انتوا عارفين يا جماعة انا من اول ما بدا رمضان كنت بدعى اللهم الهمنى علما اعرف به اوامرك واعرف به نواهيك وارزقنى الله بلاغة فهمالنبين وفصاحة حفظ المرسلين وسرعة اللهاك الملائكة المقريبن والله يا جماعة من بعديها سبحان الله بقيت بقرا كتب كتير عن الفقه من بعدت مكنت مش قادرة ونفسى قافلة من القراة وبجد سبحان الله ذاكرتى بقت قوية والله بجد سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الصورة الرمزية جهاد الشافعى

I11 دعوة أمى كدعوة ام مربم

بارك الله فيك دكتور عمرو لقد تحققت معى كلمة هنالك حين كانت أمى تقرأ الآية بتاعة أم مريم (رب انى وهبت لك ما فى بطنى محررا)دعت هى الاخرى نفس الدعوة وكانها بتقول وأنا كمان يارب عايزة اوهبلك ما فى بطنى محررا فوضعت أنثى وهى أنا فقالت مثلما قالت أم مريم (رب انى وضعتها أنثى والله أعلم بما وضعت )فالحمد لله ربنا استجاب لها لكنها سمتنى جهاد مش مريم بس الحمد لله كل ما انا فيه من نعمة ربنا فهو بفضل دعوة امى لى وأنا لسه فى بطنها وبشكر ربنا جزيل الشكر والحمد انه وهبنى أم مثالية مثل امى من اول يوم وهبتنى لله وسأظل أحافظ على عهد أمى الى آخر لحظة فى حياتى فادعيلى يا استاذ عمرو ربنا يثبتنى ويهدى أخى ويجعلة بار بأمى وربنا يكرمك ويرزقك الاخلاص ويثبتك يارب
    آمييييييييييييييين

يا من ارتقى بالفن رقى النجم فى السما اليك خالص دعواتى

عضو مميز الصورة الرمزية جنة الفردوس10

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    والله يا دكتور عمرو خالد احس انك تشعر بكل ما يجول بخاطرنا لا ادري كيف المهم كل يوم تتكلم عن موضوع تكون احداث ذلك اليوم مناسبة له كثيراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    البارحة بعد حلقة الصلاة رحت وصليت والحمد لله خشوع لم اذق مثله من قبل وزياده على ذلك جاتني نوبة بكاء اثناء الصلاة والدعاء كان طالع من القلب واقول ياااااااااااااااااارب اصرخ في اعماقي واقولها وتاثرت كثيرا
    استغربت لما حدث كل هذا وجاءت حلقة اليوم لكي تزيدني سعاده اكثر واكثر واطمئن ان دعواتي ستجاب ان شاء الله يااااااااااارب
    ساروي لكم قصة صارت معي عن استجابة الدعاء لما ندعي من القلب ونقول يااااااااااااااااارب
    بليلة من الليالي امي صحيت بالليل ولا ادري شو صار لها
    قامت تصرخ وهي مختنقه وكأن روحها حتطلع وتقول خلاص يا بنات انا حموت خلاص وبدت تشهد انا وقتها بقيت مش عارف انا مين اصلا
    حسيت اني تايهة و الدم نشف في عروقي امي غاليه عليا كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
    ورحنا جبنالها ميه وهي بتزيد الحاله عليها و وشها صار رح يزرق وخلاص مش عارفين نعمل ايه وبدينا نبكي و انا اتنطط مش عارفه اعمل ايه وبعدين بديت ادعي ياااااااااااااااااااااااارب ياااااااااااااااااااااااارب يااااااااااااارب طول بعمرها يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااارب لا تحرمني منها يارب وابكي وكان الدعاء والله من القلب
    وبعد شوي راحت عنها الحاله واتزرع في وشها الدم ورجعت عاديه والحمد لله يااااااااااااااااااااااااااه لحظات صعبة جدا وما صدقت انها راحت ورجع كل شي متل ما كان
    وقتها حسيت كانها معجزه صارت معنا الحمد لله يااااااااااااااااااااااااااااااااارب
    أسأل الله ان طيل في عمرها ويحفظها ويخليلي ياها ولا يحرمني منها يااااااااااااااااارب قولو امين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو خالد مشاهدة المشاركة
    يارب يا جنة الفردوس يرزقك نفس مطمئنة ... وجزاك الله خيرا علي الفيديو التي قمتي باعداده من أجل الترويج لبرنامج رحلة للسعادة فقد استمعت حقا بمشاهدته .. اسال الله أن يجعلك من عتقاؤه هذه الليلة وان يثبتك علي طاعته
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو خالد مشاهدة المشاركة
    جنة الفردوس ابنتى الغالية أتمنى ان تكوني بخير دائما وطبعا هي من الاعضاء المميزين ربنا يكرمها ويبارك فيها

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك يا دكتورربنا يخليك ويكرمك وينفعك زى ما بتنفعنا يارب حضرتك ليك حق كتير ربنا بيستجيب واحنا ببنسي والشيطان بينسينا انا النهارده اتفرجت علي الحلقه عند اخويا الي ربنا رزقه بمولوده اول امبارح بعد دعاء 7 سنين ان يرزقوا بالخلفه وقعدت افتر انا دعيت اد ايه ليهم وظننت انها لن تستجاب وافتكرت ساعتها دعوتي لنفسي في جامع الحصرى وقت محضرتك كنت بتفسر سورة مريم وساعتهاحطيت ايدى علي بطني وقلت يارب ارزقني بالخلف الصالح لكي اقول اني نذرت لك ما في بطني محررا وبعدها ب 10 ايام عرفت اني حاول ووضعت يوسف وحتي الان عماله افتكر اد ايه دعيت وربنا استجاب بس انا الي نسيت

الصورة الرمزية تائبة ترجو العفو

جزاك الله كل خير يا دكتور عمرو
    ربنا يجعله فى ميزان حسناتك يارب
    ويجعل حضرتك ويجعلنا زخرا للاسلام يارب
    والحلقة بجد كان جميلة جدا جدا ومؤثرة اوى اوى
    اللهم بلغنا وحضرتك ليلة القدر ويجعلنا من المعتقين يااااااااااارب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    بجد يا دكتور عمرو النهاردة الحلقة كانت جميلة جدا وانا بدعى ربنا كتير الحمد لله وقلبى بيكون حاضر فى الدعاء وخاشع
    وفعلا انا روحت عملت عمرة السبت الى فات مع اهلى وبعد مخلصت كنت مبسوطة اوى اوى ودعيت قولت يارب يارب هاتلى اى خير اعملو دلوقتى وفعلا ربنا بعتلى خير اعملو فى نفس الحظة بس انا عندى مشكلة يا استاذ عمرو واجوك ترد عليا ارجوك انا والله بحب ربنا اوى والله وبصلى وبقول الاذكار وبحب الخير للناس والله وبعمل اى حاجة ترضى ربنا بس الشيطان بيقعد يوسوسلى ساعات يقولى انتى بتعبدى مين اصلا وبتعبدى لية والوسوسة دة بدات بعد التزامى وبعد مابطلت مصليش او مبقاش قريبة من ربنا انا بقعد اعافر مع الشيطان او زى مبتقول حضرتك فى صراع مع النفس يعنى انا نفسى اموت ومفكرش فى ربنا كدة ارجوك يا استاذ عمرو ارجو استحلف بالله ترد عليا
    وربنا يجزيك خير عنا يارب العالمين وينفع بيك الامة الاسلامية والعربية

Icon37 الدكتور عمرو خالد

استاذي واخي
    حلقه مبدعه ماشاء الله وأحب اقول لحضرتك هنالك عدت عليا فأنا كنت مريضه العام الماضي وفي لحظه الألم اصرخ بقلبي يارب ياقريب يا مجيب المضطر وفي الظاهر قدام اهلي دموع وألم وهما يقولو لي فشلتي في أول اختبار من ربنا وين الصبر وفين كل اللي درستيه وانا والله يادكتور بكتم الدعاء في قلبي خوفا من الرياء وكلام الناس والحمد لله ربنا استجاب دعائي وشفالي كل الجروح والتقرحات وأتمنى ترد عليا و تدعي لي ربنا يكمل شفائي

الصورة الرمزية نجمة السماء المظلم

اللهم انك عفواً تحب العفو فعفو عنا

شعب اليمن احرار ........................والرأي لثوار

السلام عليكم يادكتور شكرا على هذه الحلقه الرائعه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دينى حياتى(شيماء) مشاهدة المشاركة
    د/ عمرو
    انا فخورة جدا بحضرتك
    انا بعتبرك قدوتى بعد النبى صلى الله عليه وسلم
    حضرتك شيخى ومعلمى
    اتعلمت منك كل صفة حلوة فى حياتى
    ربنا يكرمك ويعزك ويسعدك
    وربنا يباركلك فى على وعمر ووالدتهم ووالديك
    جزاك الله خيرا
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سندريلا 18 مشاهدة المشاركة
    اللهم انك عفو كريم تحب العفو فاعف عنا
    اللهم تقبل منا صيامنا و قيامنا و دعائنا
    اللهم اعتق رقابنا من النار ... اللهم اعتق رقابنا و رقاب ابائنا و امهاتنا من النار
    اللهم ثبتنا بعد رمضان .. اللهم ثبتنا بعد رمضان
    اللهم تقبل منا اعمالنا الصالحه و اجعلها خالصه لوجهك الكريم يارب العالمين
    اللهم استخدمني ولا تستبدلني يارب العالمين
    اللهم اشفي جميع مرضي المسلمين يارب العالمين
    اللهم استرني فوق الارض و تحت الارض و يوم العرض عليك يارب العالمين
    اللهم اني استغفرك و اتوب اليك .. اللهم اني استغففرك و اتوب اليك
    اللهم ارزقنا قبل الموت توبه و عند الموت شهاده و بعد الموت رحمه و مغفره يا رحمن يا رحيم
    اللهم تقبل اللهم أستجب
    ربنا ينورلكم قلوبكم
    ويسعدكم
    ربنا يهدي الشباب والبنات ويحيييييييييييييييييييييييي القلوب
    يا رب احيي القلوووووووب والضمائر يا رب اهدي يا رب اهدي يا رب اختص برحمتك
    يا رب انت العليم وانت المجييييييييييييييب
    سبحانك لك الحمد وحدك ولك الشكر قدرك
    رب اغفر لنا ذنوبنا واسرافنا في امرنا وثبت اقدامنا وانصرنا على القوم الكافرين
    اللهم إنك عفو كريييييييييييييم ودود تحب العفو فأعفو عني وعن كل من اراد للأسلام خيرا
    يا رب عز المسلمين في كل مكان واهديهم واهدي بيهم
    واهدي كل اب وام غافلين عن اولادهم
    يا رب احيي القلوب
    ورققها
    يا عالم بما نخفي وما نعلن
    حسبنا انت ونعم الوكيل
    وصلى الله على سيدنا محمد
    صلى الله عليه وبارك وسلم

قَالَ يَا قَوْمِ أَرَأَيْتُمْ إِن كُنتُ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّيَ وَآتَانِي رَحْمَةً مِّنْ عِندِهِ فَعُمِّيَتْ عَلَيْكُمْ أَنُلْزِمُكُمُوهَا وَأَنتُمْ لَهَا كَارِهُونَ

الصورة الرمزية أنيسة العلمي

اللهم اجعلنا من عتقاء رمضان

آمين

بارك الله فيك يا استاذنا الكريم اللهم استجب لدعواتنا وثبتنا على دين الاسلام واسترنا واعفوا عنا يا اكرم الاكرمين يا حنان يا منان يا عفو يا رحمان يا رحيم يا ذا الجلال والاكرام ربنا يقويك يا دكتور عمرو ويحفظك لاهلك وناسك ولينا ممكن اطلب من حضرتك طلب نفسي اسمع منك دعوة حلوة لامي وبابا بالشفاء نفسي اشوف دعوتك ليهم وربنا يكرمك على المجهود العظيم يا رب

الصورة الرمزية بسمة ساكنة الجنة

افتراضي جزاك الله الفردوس الأعلى يا دكتور عمرو

إذا غرست شجرة المحبة فى القلب وسقيت بماء الإخلاص ومتابعة سيد الناس أثمرت كل أنواع الثمار وأتت أكلها كل حين بإذن ربها، فهى شجرة أصلها ثابت فى قرار قلب المؤمن وفرعها متصل بسدرة المنتهى (ابن القيم)

جزاك الله الجنة يا دكتور عمرو خالد

ارجوك يا دكتور عمرو والله العظيم عندي مشكلة كبيرة يتوقف عليها مستقبلي ومش قادره اخد فيها قرار سليم ارجوك تساعدني بالله عليك
    ارجوك انا محتاجه بشده ان استشير حضرتك فيها ومش عارفه ارسلها لحضرتك ،، بالله عليك تساعدني
    سلام عليكم

الصورة الرمزية ايمان الجزائري

أسال الله لك ضوء فى ظلمة.وركعة فى صحة.
    ودمعة فى خشية.ودعاء ومغفرة وجنة

اللهم ارفع مقامهم كما رفعت السماء ..
    وحببهم الى خلقك عدد مانزل من الماء..
    وزين قلبهم بنور الايمان في الليله الظلماء ..
    واطو بفضلك يارب صحائفهم بيضاء..
    واجعلهم في دنياهم واخرتهم من السعداء

صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات