العاب فلاش

صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 40 من 137
    الصورة الرمزية heba emad
    علم الدولة : Users Country Flag

Smile

السلام عليكم حلقة جامدة كالعادة و هذا هو ماننتظره منك دائما.
    أنا عندي سؤال عن حلقة حسن الخاتمة, عن ذلك الصحابي الذيأتعبته الجراح فاتكأ على سيفه فمات بالسيف. كيف يدخل النار و هو لم يقصد أن يقتل نفسه و الرسول يقول رفع عن أمتي الخطأ و النسيان.
    أما عن حلقة اليوم

سأكون ايجابية من الأن

أنا أريد استشارتك في أمر ما. لقد قمت بإنشاء جروب على الفيس بوك لتعريف الغرب بالإسلام و سيدنا محمد و لكن العديد من الناس خوفوني من هذا الأمر و قالوا اننى لست متخصصة كفاية لذا ففكرت انه بما أنى أريد أن تكون هذه هي الرسالة التى أحملها على عاتقي لباقي عمري فالأمر يحتاج لتجهيز حتى لو أستغرق هذا التجهيز عدة سنوات, فما رأيك؟ كما أرجو منك أن تمدني بأسماء بعض الكتب التي تكلمت فى هذا الموضوع .بالنسبة للقطارالذي يمر كل مائة عام فبأذن الله سنركب جميعا فى القطار القادم و سيكون أنت من يقوده فلا أحد أولى منك بذلك.

مش عارف اوصف فرحتي ازاي ان حضرتك رديت عليا
    ربنا يوفق حضرتك في حياتك ان شاء الله

انا كنت طمعان في كام نصيحة صغيرة كده علي الماشي للغلمان عشان الصلاح او الفساد في الشباب بيبدأ من السن ده و الرهان الان علي السن ده و علي اللي اصغر منه كمان اللي هما الاطفال و لان الشاب لو اتعود من السن ده علي الخير اما يكبر ان شاء الله حنلاقي منهم خير اكتر و مشاريع لانه اتعود عليها من الصغر و كمان حتقل مشاكل كتير زي التدخين و المخدرات مثلا لان الشاب خلاص اتعود من صغره علي الصلاح و كمان اللي سمع الحلقة و اتأثر او سمع اي حاجه تانيه ميطلعش متأثر و خلاص علي كده........ميعملش حاجه.... لا.... يلاقي حاجه يعملها

بس الطمع قل ما جمع
    لو ينفع حضرتك تقول كذا نصيحة او واحدة عملية علي الاقل ابقي شاكر جدا و لو مينفعش فانا حابقي شاكر جدا برده و حاستني البرنامج علي احر من الجمر ان شاء الله

و كان عندي سؤال هل فكرة موضوع"قبل ما الشحن يخلص(ادخل و ساعدنا و اختار فكرة )"عجبت حضرتك و لا لاء

نفسي اقابل او اكلم حضرتك و ان شاء الله يحصل بس ياريت لو حضرتك تقول لي الايميل او كيفية الشات لان هناك كلاما كثيرا لا تستطيع ان تقوله في مشاركة واحدة

عارف اني تقلت علي حضرتك بس معلش

بجد عايز ابقي ايجابي باذن الله بس محتاااااج نصايح عملية ابدأ بيها و اكمل الطريق ان شاء الله. يا ريت حضرتك تساعدني

و اعتفد ان الطمع في الخير يزيد مينقصش

الصورة الرمزية " أمة الرحمــــــن"

السلام عليك استاذ عمرو جزاك الله خير قد ايه الحلقات كل يوم بتزودنا حب للقرآن اوقات كتير بقدر الله بيبقي الورد اللي المفروض اقراه هو نفس القصة اللي حضرتك تكون حكيتها من دقائق في البرنامج و يارب اكون حد ايجابي ادعيلي واللهي بنحاول ولو حضرتك قرأت اي رد انا كتبته قبل كده حتعرف اني ناوية باذن الله اكون مريمية ويلزمني الايجابية بس العمل الخير ممكن يقويني ويخليني اكثر ايجابية
    للمرة المليون استاذ عمرو اريد التواصل مع حضرتك بالله عليك مع اني كل مرة اخلص نيتي لله لاتقرب من الصالحين ولكن لا اعرف كيف اصل لحضرتك انا بجد محتاجة الدعم المباشر من حضرتك محتاجة المشاركة لاني مفتقداها في اللي حولي محتاجة استشيرك في اموري وافكاري نفسي اعمل حاجات كتير بس ينقصني الخبرة والمساعدة والمشورة بالله عليك دلني علي الطريق
    بارك الله فيك
    مريمية

مشرف الصورة الرمزية الاسلام بيجرى فى دمى

Lightbulb

السلام عليكم

الفرق بين الايجابى والسلبى كالفرق بين الانسان والجماد

بين الحى والميت

واكتر حد ممكن يساعدك انك تكون انسان ايجابى
    هى الصحبة الصالحة

لكن دة بيجى بعد قرار بتخدة من جواك
    انك تكون انسان ايجابى

انك ما تقفش تتفرج على امتك وهى بتقع
    ولكن تشارك فى نهضة الامة
    ولوبالقليل
    وربنا العظيم يبارك فى القليل
    فى النبتة الصغيرة
    ويحولها الى شجرة مثمرة الى معول بناء
    لبناء وتعمير هذة الامة

جزاك الله خير يا استاذى يا من علمتنا
    الايجابية

التعديل الأخير تم بواسطة الاسلام بيجرى فى دمى ; 16-09-2008 الساعة 11:36 PM
    محدش بيحط فى دماغة فكرة ويعيش علشانها ويبذل علشانها مجهود الا
    لازم يحققها قبل ما يموت

عضو متألق الصورة الرمزية nour elan

سبحان الله والله يا استاذ عمرو انا كنت قبل ما اسمع الحلقه عالطول كنت بقرأإموضوع عن الايجابيه وانك مش لازم تكون سلبى فى الحياه وقمت علشان اتفرج على الحلقه الا ولقيت حضرتك بتتكلم فى نفس الموضوع اللى انا كنت بقرأفيه والله حسيت انها رساله ليا من عند ربنا ان انا لازم اعمل حاجه فى الحياه وانا الحمد لله بعمل ولكن بتوجهنى مشاكل كتير وخصوصا فى البيت ورفضهم ان انا انزل اعمل فى المجال التطوعى بحكم ان انا بنت ومينفعشى ان البنت تنزل للا ماكن ديه وكنت اواجهه ضغوط شديده لا يعلمها الا الله بجد حضرتك رجعتلى الحماس ان انا اكمل بعد رساله ربنا ليا سبحانه وتعالى وجزاك الله عنا خير الجزاء وليا طلب عند حضرتك ياريت حضرتك توجه كلمه للا باء والامهات ان العمل الخيرى ده شئ عظيم وان الواحد لازم يشترك فيه لان بجد معظم الاباء والامهات لا يعجبهم شئ مما نعمله وادعيلى يا استاذى الفاضل جزاك الله خيرا

فريق ومن أحياها لرعاية المسنين

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

الصورة الرمزية المشتاقة الى رمضان

3agek13 سلام عليكم جميعا

عمي و أستاذي المحترم عمرو خالد
    السلام عليكم جميعا أعضاء و زوار

بعد ما شاهدت حلقة النهار دا اكتشفت نسبة الايجابية عندي و اديت نفسي 4 من عشرة للأسف لأن بصراحة لست ايجابية مع نفسي
    و ما كنتش عارفة أنو لو كان عندي نسبة ايجابية كبيرة ممكن أعمل حاجة تنفع المجتمع ممكن أساعد شخص اسرة فقيرة
    ممكن ايجابيتي تخلي الناس مبسوطين
    تذكرت مرة عملت حاجة ايجابية من زمان ساعدت امرأة صالحة أعرفها جيدا هي كبيرة في السن و كانت مريضة ربنا يحفظها و بعدما انتهيت من مساعدتها أمطرتني وابل من الدعوات بالخير لي و لأهلي
    و صدقني ياعمي و الله مر كم يوم
    كل دعواتها تحققت دعاء بدعاء
    حسيت نفسي مبسوطة و حمدت ربنا و حسيت أني ممكن أبقى ايجابية مع نفسي و مع الغير

ربنا يخليك لينا يا عمو عمرو خالد و سأردد الكلام لي قلتو اليوم في الحلقة أنو
    الأفكار هي لي تجيب فلوس مش العكس
    تصبحو على خير
    ما تنسوني من دعاء أمي تعبانة شوية ادعولها بالشفاء ان شاء الله

بسم الله الرحمن الرحيم
    الاستاذ الروحاني الرائع
    انا عندي طاقه هائله وحابه استمر وحابه كثير بس انا جديده على المنتدى مش عارف كيف ممكن نعمل محادثه مع حضرتك
    الحلقه اليوم رائعه كثير كل يوم الحلقه بنضيفلي اشي رائع في كياني
    انا حابه كثير اشتغل سواء في بيئتي او معكم بالموقع على النت
    ممكن تحكي عني اني متدينه جديد بس متحمسه وان شاء الله يثبتني اضلني مندفعه
    عندي مشكله واجهتها انا من اول محاضره انا بدأت معك من الحلقه الثامنه وان شاء الله ربنا يعطيني وقت اعوض الحلقات الماضيين بس من اول اسمعت الحلقه بلشت بحمل الرساله
    المشكله الي واجهتتها انه بأهالي صديقاتي لانه الاهل بلأصل مش مدينين وكثير في تفاصيل واجهتني وحابه اتعلم من تجارب قبلي من اصدقاء الموقع بس مش عارفه كيف ؟؟؟
    في كثيراسئله

أستاذي الفاضل عمرو خالد

في البداية أشكرك جزيل الشكر على هذه الحلقة الرائعة والحلقات التي سبقتها....

في بداية الحلقة سألت هل أنت ايجابي... ضع لنفسك رقم؟؟
    بصراااحة لم أعرف اي رقم اضعه لنفسي... احترت كثيرا مع اني ولله الحمد منتمية الى مركز تحفيظ القران وانا واحدة من مشرفاته...لنا انشطتنا خلال الصيف...ولكن أحببت أن يكون لي دورا أكبر من ذلك...

وعلى نهاية الحلقة ذكرت -بما معناه- أنه علينا تقديم شي ليحترم الاسلام في الغرب حتى وان كان عن طريق نشر هذه الحلقات...
    فرحت كثيرا عندما سمعت ذلك لانني أحسست انني قد وضعت قدمي على اول الطريق...لانني قد بدات بذلك بالفعل في احد المنتديات...فلقد أنزلت موضوعا بعنوان(مواقف من سيرة رسول الله)..وهي مقتبسة من حلقات(على خطى الحبيب) أختار فيا بعض المواقف من سيرة الرسول الغير معروفة كثيرا عند العامة...لانني اردت ان يطلع الناس على مواقف من سيرة الحبيب المصطفى غير التي تعودوا عليها...فيتعلقوا به أكثر...فتزداد محبتهم له

اتمنى ان انول الاجر من الله...وتشاركني فيه انت...لان لك الدور الاكبر في فتح هذا الموضوع وذلك كما ذكرت من خلال برنامج(على خطى الحبيب)

واتمنى ان تشاركني فيه برايك...فنسعد بذلك
    لا أريد أن أطيل عليك أستاذي الفاضل ...

في النهاية أريد ان استفسر عن اذا كان هناك امكانية التواصل معك بالبريد الالكتروني

وجزيت خيييييييييرا

التعديل الأخير تم بواسطة Moderator ; 17-09-2008 الساعة 03:16 AM سبب آخر: ممنوع وضع روابط منتديات اخري

الصورة الرمزية فراشه الاسلام

جزاك الله خيرا يا استاذ عمرو فعلا ربنا بيعلمنا من نمله و هدهد احنا فين منهم

لازم نكون اجابيين و لا نفقد الامل و نعمل على قد ما نقدر لكن لا نفقد الامل

و حلقه النهاردة كانت رائعه جدا و لكن انا عندى مشكله انى معرفش ايه هدفى

انا عايزة اعمل حاجه بس مش عارفه ايه هى ؟؟؟؟
    و من بدايه الاجازة معرفش وقت كتير بيضيع و انا عايزة اعمل حاجه و مش عارفه

الصورة الرمزية doctormuslim

افتراضي اللهم استعملني ولاتستبدلني

والدي الفاضل ربنا يكرمك
    كل حلقه بتعلمني حاجه جديده وبتحمسني وتثبتني
    وكل حلقه بتخليني أربط بين كلامك في خواطرقرآنيه الرائع وبين كلامك في قصص القرآن وأكتشف اد إيه القرآن ده عظيم ويزدادعشقي له ومحاولتي لتطبيق مفهوم آياته بترن في أذني
    افتكرت لما حضرتك اتكلمت في سورة النحل وإن الطاعة والعمل نتيجتها حاجه حلوه زي ماالنحله طاعت ربناوسلكت سبله ذللا فكان نتاجها عسل مش لنفعهاولمصلحتها لكن لنفع الناس وشفاءها
    ربنا يكرمك بجد ياأستاذي كل محس بإحباط من اللي حواليا والناس بتيأس بعضها وأحس إني مهما عملت مش هييجي جنب إللي سبقوني أفتكر آية عظيمه(من كان يظن ألن ينصره الله في الدنيا والآخره فليمدد بسبب إلى السماء ثم ليقطع فلينظر هل يذهبن كيده مايغيظ)وأفتكر كلام حضرتك إني أسعى للوصول من الألف للباء وأشتغل وآخدبالأسباب وربنا هيكمل للياء لما أثق في نصره وأتوكل عليه..
    الذي ييأس في الضر من عون الله يفقد كل نافذة مضيئة ..وكل نسمة رخية ..وكل رجاء في الفرج ..ويستبدبه الضيق.. ويثقل على صدره الكرب فينهار..إدعيلي يا أبي ومعلمي وأخي بالثبات وأن يستعملني الله لخدمته ولا يستبدلني

عضو جديد

Icon56

جزاك الله الجنة و الفردوس الاعلى أنت وكل القائمين على البرنامج واخونا سكرتير البرنامج اللي هو احد عناصر البرنامج جزاكم الله خير....
    عمرو خالد انت عطيتنا دافع كبير كبير بإذن الله حاسين جوانا طاااااااااااااقة لااالالا بل طاااااااقااااااااات كبيرة نبغي ننتج نعمل نصلح ..يا لحلاوة القرآن يا لحلاوة كلام ربنا عز و جل فعلاااااا صدق المصطفى صلى الله عليه وآله وسلم حين قال بما معناه "تركت لكم شيء لن تضلو بعدي كتاب الله وعترتي أل بيتي"
    اللهم اجعلنا ممن يقراء كتابه ويفهمه ويعمل به ويتقبل الله عمله الصالح ويعفو عن الهفوات
    ويرزقنا حب رسوله واله وصحبه والاقتداء بهم....
    الحلقة اليوم راااااااااااائعة كروعة كل الحلقات التي قدمتها بجد حلقة جميلة جدا فيها رمز كبيرة جدا...
    أنا مش عارفه ليش حاسه أن فعلا راح تقوم نهضة للامة هذا الاحساس هل هو عنديانا ولا عند باقي الاعضاء ياجماعة رمضان السنة غيييييييييييييييير حاسة برقة في قلبي لا اعرف كيف اصفها وانا بكتب لكم الان حاسه بدمع في عيني وشيء في قلبي من الايمان بصراحة مشاعر غريبة حاسه اننا سنعطي ...
    يا جماعة امتنا بحاجة لنا كحاجة جموع النمل للنملة ....ولا حظوا الكلمة "إذ قالت نملة .." يعني حتي بدون ال التعريف يعني وحدة عادية لا قائدة ولا ملكة ولاذات منصب اللهم اجعلنا ايجابين مثلها وجعلنا متعونين كالنمل يعاون بعضهم البعض

عمرو خالد انا من يوم شفتك اول مرة عمري وقتها 17 او 18 اول حلقة شفتها لك هي عن سلمان الفارسي رضي الله عنه..وانا لسا فاكرة وهو بيبحث عن الحقيقة ولسا فاكرة وهو بيستمع للنصارى ولسا فاكرة حبس ابوه له ثم خروجه وتعلمه على ايدي القسيسين واحد اللي تعلم منهم كان قسيس ظالم لكن ما غير اصراره وايمانه لسا فاكره لما وصل لاخر قسيس قال له الان موعد خروج النبي العربي ووصف له المدينة وخاتم النبوة ثم وصوله وعمله عند اليهودي ....ياه يا عمرو خالد من يومها وانا حاسه اني لازم لازم اعمل حاجة اول قصة سمعتها منك بكييييييييت والى الان كلما اسمع منك القصص كثييييييييرا ما ابكي...
    اخي عمرو خالد أنا بجدددددد بجد حابه اقدم حاجه لامتي وحطيت لي خطط بعد رمضان اللهم ثبتنا واعنا
    بس كيف انظم لفريق صناع الحياة انا بجد حابه انضم مع هذه الكوكبة الشامخة

الصورة الرمزية مصرية2

I15

جزاك الله خيرا أ/عمرو
    احلقة كانت جمله قوى قوى زى ما اتعودنا من حضرتك دايما
    فعلا الايجابية عامل فعال قوى بس ياريت أ/عمرو تقولى
    دلوقتى فى دور الايتام فى اهمال شديد قوى ياريت حضرتك تقولنا نعمل ايه عشان نصلح الاهمال دة من المشرفين عليهم مفيش اهتمام خالص بيهم
    ارجوا الرد منك أ/عمرو ضرورى
    واسالك الدعاء لى وينفع بيه المسلمين وجزاك الله خيرا

أشكرك يا أستاذي عمرو خالد على الحلقات الرائعة و جزاك الله خيرا ورزقك الله و إيانا الإخلاص.
    والله لو عملنا بدروس القصص القرآني لصلحت أمتنا فعلا
    [فقصة طالوت و جالوت تدعو إلى الشجاعة ، الانضباط و الإرادة .وقصة كعب بن مالك تدعو إلى المساهمة ومحو الأنانية. و قصة نبي الله عزير تدعو إلى عدم اليأس و الأمل .وقصة العالم الذي باع دينه تدعو إلى الإخلاص وهذه القصص اليوم تدعو إلى الإيجابية فلو جمعنا كل هذا في قلوب المؤمنين ولو كانوا قلة لكفوا لتصبح الأمة عزيزة قائدة للعالم بأسره
    [و إني يا أستاذي قد قررت المشاركة في نهضة الأمة وإني أشهدك و أشهد إخواني وأخواتي أن أعمل كل ما أستطيع في سبيل ذلك و سيكون شعاري : أن أعمل في سبيل الله ما حييت بالإصلاح في أمتي سائلا الله عز وجل أن أموت في سبيله.

عضو جديد

حلقة جميلة جدا وممتعة متل باقى الحلقات
    جزاك اللة كل خير يا أ:عمرو
    واللة انا بقيت احس بحلاوة وانا بقرا القران اول مرة انا كنت بقراة عادى يعنى بدون تمعن
    بس من ساعة قصص القران وطريقة شرح حضرتك للقصص بقيت مستمتعة بالقران واللة يشهد عليا فجزاك اللة عنا كل خير
    وهحاول اكون ايجابية وادعيلنا
    وانا نفسى اكون فعلا ايجابية مخلصة للة ونغير من وضع مجتمعنا
    اللهم ارزقنا الايجابية و الاخلاص فى القول والعمل

عضو محترف الصورة الرمزية (( شمـــس بيـــروت ))

اريد ان اصادق النمله واتعلم منها
    اتمنى ان توفق النمله في هذه الصداقه ويرضى عني ربي
    ارجوك يا استاذي الغالي ساعني

{ كــــن مع الله ولا تبــــال ِ }

عضو مجتهد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ماشاء الله
    حلقة اليوم من أروع مايكون
    وفعلا احنا محتاجين لتذكير
    ويـــــــــارب قوينا ان احنا نكون ايجابيين
    وتكون الإيجابيه خلق وطبع فينا
    اللهـــــــــم آميــــــــــن

ربنا يبارك فيك أستاذي العزيز
    وجمعنا الله وإياك ومحمد صلى الله عليه وسلم في الفردوس الأعلى

اللهم حرم أجسادنا على النار
    اللهم ارحمنا وارحم والدينا
    اللهم ارحمنا فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك
    يا أرحم الراحميــــــــــن
    يارب العالميــــــــــــن
    اللهـــــــم آميــــــن

عضو جديد

السلام عليكم و رحمة الله
    أدعو الله يا أستاذ عمرو أن يرزقك الاخلاص و أن يفتح عليك و يحقق على يديك عزة الأمة الاسلامية. بعد كل حلقة و كل قصة أسمعها يزداد احساسي باعجاز القرآن. أشعر و كان القرآن يخاطبني وحدي و أعرف أن كل انسان يقرأه يحس بنفس الشعور. و بالمناسبة أنا أفضل أن أسمع شرح القرآن من خلال حلقات قصص القرآن على أن أقرأه من كتاب حتى ينتقل لي الاحساس الذي تشعر به.

بعد أن سمعت اليوم قصة النملة و الهدهد و المؤمن،شعرت بالحيرة، فالبرغم من أني أبذل جهدي في الاصلاح و شاركت في ترجمة حلقات (قصص القرآن)، الا أني ما زلت لا أرى ذلك كافيا. كنت أود أن أبدأ في مشاريع أخرى و لكنني احبطت عندما اصتدمت بالواقع. ما زلت أبحث عن الصحبة الصالحة التي أفتقدها و أبذل ما في وسعي و لا أعرف ما سيحدث في المستقبل.

اتمنى منك أستاذ عمرو الدعاء بأن يزرقنا الله هدف و رسالة في هذه الحياة. و أتمنى أن أحصل على رقم هاتفك لأتمكن من استشارتك في بعض الأفكار التي أود تنفيذها

السلام عليكم أستاذي الكريم
    جزاك الله كل الخير على جهودك الجبارة و ان شاء الله في ميزان حسناتك
    هذه أول مشاركة لي منذ فترة طويلة جدا... ارجو ان تقبلوني معكم من جديد
    اسمح لي بالدعاء لي وللأمة بدعاء رسول الله صلى الله عليه وسلم عند رجوعه من الطائف, فهذا الدعاء يلمس جانبا من نفسي و اكيد من نفوس كثير من شبابنا:
    "يارب نشكو لك ضعف قوتنا وهواننا على الناس انت رب المستضعفين وانت ربنا الى من تكلنا... ان لم يكن بك علينا غضب فلا نبالي لكن عافيتك اوسع لنا... نعوذ بنور وجهك الكريم الذي أضاءت له السماوات والأرض ان يحل بنا غضبك أو ان ينزل علينا سخطك... لك العتبى حتى ترضى يارب"
    يارب استخدمنا في طاعتك وفي نصرة دينك الحنيف ونبيك الكريم وارزقنا صحبة وازواجا صالحين يعين بعضنا بعضا في هذا الزمن على الطاعات والإصلاح و ندخل الجنة معا
    للأسف لم استطع مشاهدة حلقة السيدة مريم على التلفزيون بس قرأت ملخص الحلقة على المنتدى, و هذا وعد مني أمام رب العالمين و امامك أن أكون مريم في حياتي باذن الله و يارب أعني على ذلك
    أنا كتير بحبها ويارب أكون جارتها في الجنة... آمين
    سلام

الصورة الرمزية asma81

السلام عليكم استاذما واعضاء المنتدى الكرام
    الايجابية ثم الايجابيةاتمنى ان تجربو شعور الايجابية فى المجتمع فى الدين مع الاخرين و الله العظيم راحة نفسية كبيرة من وراها اولا قدام ربنا وكمان مع نفسك وضميرك
    ما احلى ان تسبب فى زرع بسمة على شفاه يتيم او محتاج او فقير او مريض ......هذه هى الايجابية
    ما اجمل ان تتقاسم مع غيرك كل ما يحسوه ويمرو به
    اللهم وفق الجميع

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    بصراحه بجد قصص رائعه وكل يوم بسمعها بستفاد منها اكثر واكثر
    يا لروعه هذه النمله فهل عجزنا ان نكون كهذه النمله تستحق ان يخلد الله اسمها بان يسجل اسمها بحروف من النور في سوره من قرانه الكريم
    فياامه الاسلام افيقي!!!!!!!!!!!!!
    ربنا يجازيك عنا خير يا استاذ عمرو خالد انا متبعه لحضرتك من زمان جدا
    وحضرتك تركت اثر كبير جدا في شخصيتي منذ ان كنت في الاعدادي وبرنامج صناع الحياه
    انا بحاول اكون ايجابيه بقدر الامكان بحاول اصلح بحاول يكون ليا هدف في الحياه بحاول انفذ دا في بيتي في الجامعه ودايما ماما بتشجعني ربنا يجازيها عني خير ان شاء الله بس حاسه ان الشباب فعلا فيه خير فياريت نستغل شبابنا دا ونعمل حاجه تكون لينا حجه عند ربنا وربنا يوفقنا للخير دايما ان شاء الله

اللهم استعملنا ولا تستبدلنا

صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات