العاب فلاش

صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 40 من 82
    عضو جديد الصورة الرمزية lifemaker1428
    علم الدولة : Users Country Flag

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الحب بين الزوجين ..... مااجمل تلك الكلمه وما احلاها واروعها
    الحمد لله وجدت تلك الحب بين ابى وامى فلله الحمد تربيت فى عائله كلها حب لبعضها البعض
    والان انا واخواتى نتعلم من البرنامج كيف يستمر الحب فى بيوت ازواجنا ان شاء الله وكيف نجعله ينمو ولا يؤثر عليه اى مؤثر خارجى
    فللاسف الشديد تتردد تلك الكلمه بين الشباب وهى الحب اثناء فترة الخطوبه بس مفيش حب فى الجواز احلى ايام هى ايام الخطوبه ..........للاسف ده تفكير بعض السباب وخاصة للاسف البنات
    حلقة انهارده حلوة اوى وتركت اثر كبير فينا يارب الحب يستمر دائما بينا ولا يموت ولا يدبل ابدا ويظل دائما موجود
    جزاك الله خير استاذ عمرو وادعيلنا يا استاذ عمرو لكل فتاة منا بالزوج الصالح
    بس حضرتك كنت انهارده ضد الراجل اوى وبالعكس فيه نساء هى السبب فى ضياع الحب ده لو الحب ضاع يبقى اكيد هما الاتنين غلطانين واحد بيكون السبب فى ضياع الحب والتانى بيساعده فى كده بدل من انه يقرب منه ويخلى الحب يرجع تانى للاسف بيساعده ........
    اللهم اجعل بيوتنا وقلوبنا عامره دائما بالحب امييييييييين

الصورة الرمزية م.مروة عطوان

جزاك الله خيرا و بارك الله فيك يا أستاذنا الفاضل

أكيد الحلقة كانت مفيدة كتير للأزواج لكن احنا الغلابة .......... يلا للمستقبل

بس أنا عجبني جدا المغزى اللي حضرتك وضحته من ذكر المودة في الآية الكريمة بدل الحب
    فما أعظم القرآن!!!!!!!!!!!

و على فكرة أنا ما كنت عارفة إنه الحوار الحي ممتع و إيماني لهاي الدرجة و احنا بانتظارك
    حفظك الله و بلغك ليلة القدر و رفع منزلتك في الدنيا و الآخرة

عضو محترف الصورة الرمزية andulus

بسم الله
    احتمال ما اقدر اكون اون لاين على ال12
    بس والله بحب اشاركم
    وبدي منك تدعولي كتير
    من قلبكم
    انا اشتغلت بفضل الله هذه الرمضان
    على توثيق علاقتي مع اهلي
    واكتر شئ مع والدي
    يوميا بروح معاه على التراويح
    وبحكي معاه
    واليوم حكينا عن مشروع تخرجه بالجامعه وهذه اول مره بحكيلي عن هيك شئ
    حسيت اني قربت كتير من بابا
    وحتى ماما صرت احس كم هي قريبة وحبيبة لي
    وان شاء الله مع اخواني بحسن العلاقات شوي شوي
    بدي منكم دعاء خاص
    ان يمن الله علي ويكون بيتي في المستقبل بيت
    يرضي الله عز وجل
    له هدف
    وفيه حب
    ويا رب من بيتي يخرج نصر الأمة
    يا رب
    يا رب
    وكل اللي بيقرأوا ما كتبت يكون لهم يد في هذا النصر امين

عضو محترف الصورة الرمزية ((بدرية))

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

إني لا أريد إلا إصلاحاً وما توفيقي إلا بالله رب العالمين عليه توكلت وإليه أنيب
    ربي لك أسلم أمري كله وإليك يرجع الأمر كله فاحكم في أمري بما تحب أنت وترضاه
    لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

عضو جديد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سكرتير البرنامج مشاهدة المشاركة
    اليوم 21 من رمضان

حلقة اليوم بعنوان الحب بين الزوجين ...

في انتظار تعليقاتكم على الحلقة ... وأ.عمرو خالد يقرأ هذه التعليقات بصوته في الحوار الحي الذي يقيمه على الموقع يوميا الساعه 12 م بتوقيت القاهرة والتي يمكنكم الدخول عليه والمشاركة فيه من خلال الرابط التالي

http://www.amrkhaled.net/ak_interview

وما لم يعلق عليه أ.عمرو خالد في الحوار ... يقوم بالتعليق عليه بنفسه من خلال مشاركات المنتدي ..
    جزاكم الله خيرا

في انتظار تعليقاتكم
    [align=justify][align=justify][align=justify][align=justify] حقيقى الحلقة هايلة اوى وهترجع الحب بين الازواج اللى بدا يحصل فتور بينهم...لان الفتور ده بيخلى الحياة ملهاش اى طعم وبيخليها مملة اكتر ...حلقتك حلوة اوى واكتر عملية ومفيدة اوى اوى يا ا.عمرو.ربنا يخليك للاسلام والمسلمين[/align][/align][/align][/align]

عضو متألق الصورة الرمزية omm rayyan

[align=center]بسم الله الرحمن الرحيم

رساله الي المسئولين عن المنتدي

ارجوكم صلاه التهجد في مكه تبدا في نفس وقت اللقاء اليومي

استحلفكم بالله ان يكون اللقاء قبلها بنصف ساعه.. يعني بعد برنامج الجنه في بيوتنا علي طول

عشان نستفيد كلنا من اللقاء مع اخونا العزيز جزاه الله عنا وعن المسلمين خيرا

وكمان صلاه التهجد

استحلفكم بالله [/align]

استاذى عمرو خالد ربنا يخليك لينا ونتعلم منك انا لسة مشتركة دلوقتى حالا عشان اتواصل مع حضرتك فى الحوار المباشر وعايزة اقول لحضرتك الحلقات حلوة قوى كالعادة زى ما حضرتك عودتنا ... وانا لسة لم اتزوج وناوية ان شاء الله لما ربنا يكرمنى انفذ كلام حضرتك واحاول على قد ما اقدر اخلى بيتى بيت من بيوت الجنة ... بس عندى مشكلة وحضرتك ممكن تحلهالى انا اعرف ناس كتير سيدات كل ما بيحاولوا يخلقوا جو لطيف مع ازواجهم ومثلا عشاء على ضوء الشموع كنوع من الهروب من الضغوط وكسر الروتين الموضوع ده بيتقابل من قبل الزوج باستهزاء وده طبعا بيزود الحواجز وبيجيب احباط للزوجة .... على فكرة انا وحيدة امى ووالدى متوفى واحنا بنسمع حلقات حضرتك مع بعض وكمان بكلم واحدة صاحبتى كل يوم ف معاد الحلقة عشان تتابع البرنامج لان هى علاقتها مع والدتها سيئة جدا جدا وبدات بالفعل تقرب من والدتها الحمد لله ... بس كمان عندى مشكلة اخرى خالتى تتعامل مع اولادها الشباب الاثنين وهم فى الكليات بطريقة التوبيخ واللوم ممكا يضايقنى وحاولت الفت نظرها انا وامى وبناتها بس مفيش فايدة هى شايفة انها صح وبصراحة ولادها الشباب بداوا ينفلتوا منها جدااااااا ويكادوا يكونوا بيحملو هم وجودها وما بيصدقوا لو سافرت ارجو ان حضرتك تقولى لو فى حاجة اقدر اعملها عشان اقرب بينهم وندخل الجنة سوا ....

واخيرا ربنا يرزقك الاخلاص ويثبتك ويجمع شملك واسرتك الحبيبة و
    كمان انا قريت مشاركة حضرتك انا وابنى على والدراجة واعجبتنى جدا بارك الله لك فيه وفى عمر الحبيب ولو ممكن حضرتك تبقى تعملنا مشاركات تخص تربيتك ل على وعمر اذا مكانش يضايق حضرتك بس انا اصلى شوفت حلقة لمحات انسانية التى كنت تسطحب فيها على واتمنى ان يرزقنى الله بطفل واحاول اتبع طريقة حضرتك فى تربية على ربنا يكرمك وينصرك على اعدائك ويبلغنا ليلة القدر اميييين وربنا يعفو عنك اخيرا انا سعيدة جدا انى بتكلم مع حضرتك ويا رب تقرا كلامى واسفة على الاسترسال. اختك الصغيرة دعاء

عضو متألق الصورة الرمزية ابتسامة الأمل

مرحبا أحبتي
    آواكم الله ونصركم الله وأعزكم الله وثبتكم الله

عضو جديد

Dear Mr. Amr Khaled, assallam alaykom wa rahmat Allah wa Barakatoh. It is my first time to participate in your website but actually I am doing this for one of my freinds. She is married with two kids and she is in a very good position at her work. A year ago, some problems started to emerge between her and her husband and unfortunately, her behavior became very strange and it seems like the devil is controling her. She was very much attached to Allah and she was a model for everyone but now it brakes my heart to see such a good person turning to something bad. I thought before Ramadan to try to contact you in person and to try to ask you if you can meet her and her husband in person cause I know that they both like you very much, but I do not know if this is possible or not. My concern is that they are about to get divorce and I do not know what to do? if you can advise me, please do. Thank you . May Allah Bless your days and your family and all the peaple you love

عضو جديد الصورة الرمزية lifemaker1428

‏lifemaker1428, ‏سنا, ‏الصبرالجميل, ‏الأخت حسناء, ‏ميروة, ‏شيماء رزق على, ‏fairozaa, ‏ahlam2006, ‏اية فاروق عطية على, ‏توتوح, ‏ربى صبحي احمد ابوبكر, ‏houralganaa, ‏م.مروة عطوان, ‏happy5, ‏esso_science, ‏الحياة ألم يخفيه أمل, ‏عمرو خالد
    كلنا بنسعد اوى وبنفرح بوجودك معنا يارب تظل دائما معنا ولا تبعد عنا فكلنا فى حاجه الى من نتخذه قدوة لنا وانت خير القدوه فى هذا الزمن
    يارب كما اجتمعنا فى هذا المنتدى على طاعة ربنا واحياء سنة الرسول صلى الله عليه وسلم فيارب نتجمع فى الجنه حول حوض النبى
    يارب بلغ كل من فى المنتدى ليلة القدر واعنا على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك
    اللهم انك عفو تحب العفو فاعف عنا

عضو جديد

جزاك الله خيرا يااستاد عمرو و ربنا يبلغك و يبلغنا ليله القدر و يجعلنا من عتقائه من النار

عضو جديد

جزاك الله ألف خير على هذا البرنامج وعلى كل برامجك التي بفضل الله غيرت حياتنا,
    وابشرك ان من أهدافي ان شاء الله هو تقديم دورات مجانيه لتربية الأولاد والارتقاء بالعلاقه بين الزوجين وانا الآن في بداية الطريق فادعو لي أرجوك بالثبات والاخلاص فانا بحاجه الى الدعاء كثيرا.
    ولك جزيل الشكر.

التعديل الأخير تم بواسطة نورعامر ; 03-10-2007 الساعة 10:59 PM سبب آخر: لان المشاركه لم يتم عرضها بشكل كامل مثل بقية المشاركات

عضو مجتهد الصورة الرمزية آية الاسلام3

[align=center]ادركنا يا الله ليلة القدر

جزاك الله كل خير[/align]

عضو جديد

ياستادنا جزاك الله خير عنا
    الحلقة فيها معاني كثير ربنا تقبل منا ومنك و ثبتك علي الحق

الصورة الرمزية ساقية الماء

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا ......
    يارب العالمين يا رحمان يارحيم يا من تقول لشيء كن فيكون الف بين قلوب كل الازواج والزوجات واجعل بينهم الموده والرحمه. آمين
    استاذ عمرو الحلقه اكثر من رائعه وهى بمثابه جرس انذار لكل الازواج والزوجات ارجوكم لا تبعدو عن بعضكما ,وتوددو بحب, تكن بيوتكم نهرا من انهار الجنه

الصورة الرمزية قلب لا يعرف اليأس

I11

السلام عليكم
    حلقة اليوم وهى الحب بين الزوجين ...كانت حلقة جميلة ورقيقة فيها معنى جميل
    الحب فى حد ذاته .... أجمل ما فى الوجود
    ومن يرزق به من المحظوظين .. ولا اعتقد أنى ممكن يرزقنى الله برجل احبه ومن ثم اتزوجه ... واترك الحب يضيع منى ومنه ...سأحافظ على دفء المشاعر بيننا ....وحبيبى ماشاء الله الله لى
    وعجبنى جداً .. شعر سيدنا الإمام على (كرم الله وجهه) كل ما اسمع او اقرأ شئ عن الامام على ازداد حباً واحتراماً له
    فهو انسان جميل بحق
    أسأل الله العلى العظيم .... أن يعمر بيوتنا كلها بالحب ... وأن ينعم علىِ بالحب الحقيقى قبل الزواج وليس بعده ثم يتوج بالزواج .
    أشكرك لك يا أستاذ عمرو جهودك المبذوله لخدمة امتنا ...وأشكرك على حلقة امس وهى(وضع هدف لكل اسرة) وعلى استضافتك للحاج حمد (بارك الله فيه وفى بناته) وأقول لك ويشهد على ربنا ان هذه هى نيتى التى عاهدت الله عليها لكن مع زوجى واولادى . وربنا يحقق لى هدفى
    كلمة اخيرة ...وارجو الا تزعل منى
    ما عجبنى فى حلقة امس ...أكثر انك نزلت إلى ارض الواقع ... واعترفت بان تحقيق هذا الامر صعب للغاية
    الاحلام جميلة ...لكن لازم نكون واقعين ...ونشعر بالواقع الصعب الذى نعيشه
    لكن .....دائماً أسأل الله لك التوفيق والسداد .

التعديل الأخير تم بواسطة قلب لا يعرف اليأس ; 03-10-2007 الساعة 11:10 PM

عضو محترف

استاذى الفاضل
    جزاك الله كل خير..حلقه أكثر من رائعه

و يا خساره زوجى مكانش موجود عشان يسمعها معايا....ان شاء الله لما يرجع هخليه يسمعها

احنا متجوزين من سنه و شهرين... يعنى لسه فى الأول و دايما اساله يا ترى هتفضل تحبنى كدا بعد ما يفوت 10 سنين جواز أو حتى 20 سنه و ربنا يكرمنا بأولاد

بجد ربنا فتح عليك النهارده يا أستاذنا...الكلام اثر فيا أوى...و عرفت انى لو اضايقت من زوجى فى حاجه يبقى دا شغل الشيطان اللى عايزنى أزهد فى نعمة ربنا الكبيره ليا

وعشان كدا فتحت الموضوه دا ليا و لأخواتى المتزوجات عشان دايما نتذكر نعمة الله لينا فى أزواجنا..حتى لا نكون ممن يكفرون العشير
    http://forum.amrkhaled.net/showthread.php?t=130813

ياريت يا أستاذى تتطلع عليه...

أنا نفسى اوى اوى ان الحب يفضل بينا...نفسى انه ميخجلش يوم من التعبير عشان مشاعره ليا...حتى لو عندنا أولاد كبار و أنا كمان

لأنى كنت بزعل لما الاقى ماما مش بتعبر عن حبها لبابا و بحس انها بتتكسف تقولنا انها بتحبه

و انا بيتهيألى وجود عاطفه و موده بين الزوجين..أكتر شىء تخلى الاولاد يطلعوا اسوياء
    زى ماحضرتك قلت...اكبر خدمه تقدمها لإبنك انك تحب والدته

عضو متألق الصورة الرمزية ايمان سالم محمد علي

محجووووووووووووووووز

افتراضي d_h_asker@yaho.com

السلام عليكم الحب بين الزوجين شئ مهم جدا فى الحياة وهذا هو الذى يجعل للاسرة اهداف يقومون علي تحقيقها بكل حب و سعادة لكني اعتقد ان الاسر التي قامت علي علاقات زوجية غير سوية منذ عدة سنين اظن انها ذهبت الي طزيق الانهيار ولا عودة لها اما العبرة بالجيل الناشئ والشباب والعلاقات الزوجية المستقبلية ان شاء اللة

عضو مجتهد

ما شاء الله وبارك الله فيك وثبتك وبلغك ليلة القدر يا استاذ عمرو.. كل يوم تثبت حلقات حضرتك لي أن اسلامنا دين الحب والود والسماحة وليس الغلظة والكآبة .. وما اعظم رسول الله في معاملته مع زوجاته .. وأرجو من حضرتك رجاء حار جدا أن تستضيف أزواج وزوجات لهم قصص واقعية بيننا في حبهم وودهم لبعضهم .. فنحن في أمس الحاجة لتلك المشاعر والتي جعلتنا نتخبط في التعبير عن تلك المشاعر..

صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات