العاب فلاش

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 21 إلى 28 من 28
    عضو متألق
    علم الدولة : Users Country Flag

افتراضي بيتنا مملكتي التي أنام فيها بكل اطمئنان

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
    أخي عمرو خالد ربنا يعزك و ينصرنا يا رب، اخوتي أخوتاي كيف حالكم...
    القاعدة 5= تذكر نعمة الأسرة
    • يا الله على أسرتي يا الله على أبي و أمي يا الله على أختيّ يا الله على أخي، أسرتي من أعظم نعم الله تعالى علي ، كل نجاح سببه رضا و لدي كل نعمة سببها الأستقرار الذي يسهر عليه أبي، كل فرحة سببها حنان أمي الحنونة، كل حضن سببه عائلتي التي تحضني و تطبطب علي في كل أحزاني ، أنا لا أستطيع تخيل يوم من دون بوسة أمي و أبي لا أتخيل يوم من دون أن أنظر الى عيني أمي و أبي و الله لما أنظر مباشرة في عينهما و كأني آخذ طاقة يومي ، أبي الذي يسافر من للعمل من أجلي، أمي التي تنهض باكرا لعلم من أجلي ، أين لي أن أجد أبا و أما مثل أبي و أمي و الله لا يوجد أم و أب مثل والدي ، أنا أراهما كذلك، رغم انه في بعض الأحيان أزعلهم عليّ، يا رب لا تعطني صحتي ما دامت أمي و أبي زعلانين علي، يا رب أعني لعى برهما بأرقى البر بر ما لم يبر به أحد و لن يبر به أحد والديه الى يوم القيامة، يا رب يا رب يا رب...
    • بيتنا غرف ، بيتنا من غرف تربطها ذلك التواصل عندما نأكل سويا عندما نتناقش سويا عندما نحي حفل عيد ميلاد أحد من أخوتي معا و نغني معا بيتنا ربنا يحفظه لنا يا رب يا رب يا رب غرف يربطها ذلك الخوف الأسري عندما ننتظر نجاح أختنا في الثانوية العامة، بيتنا غرف يربطها خوف أمي علينا عندما نمتحن و دعائها لنا، بيتنا قوة أبي في حسن ادارة بيتنا، بيتنا زعزعة أبي عندما يصرخ علينا في صالحنا بيتنا غرف يربطها افطار رمضان ...بيتنا وصايا أبي في القراءة الدائمة..بيتنا عندما ينادي أبي على أخي أن هلم للعشاء معا و أطفئ التلفاز، بيتنا عندما ينادي أبي و أمي علينا لنلتم حول مائدة الغداء يوم الجمعة...
    • بيتنا بكاءنا عند فراق أحد أفراد عائلتنا، بيتنا مملكتي التي أنام فيها بكل اطمئنان.
    • يا رب لا يأتي فيه اليوم الذي نفترق فيه عندما يكبر كل منا و يكون أسرته يا رب يا رب يا رب و الله مجرد أني كتبتها قلبي انقبض و عيني غرغرت...
    • ربي أعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي و على والدي و قليل من عبادك الشكور فاجعلني من هؤلاء القلة...
    • الحقيقة قبل ختامي أحب ان أدرج خاطرة قلد ساعدتني أخي الأكبر عمرو خالد بفكرة قلتاه في القاعدة 4 قلت الحلم جزء من الحقيقة و هذا أعطاني فكرة في بحث أجريه عن ما هو الفرق بين الحقيقة و الخيال و لكن بطريقة فيزيائية...جزاك الله عنا و عن الأسلام كل خير...

الحمد لله على فتح الله
    و السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

عضو مجتهد الصورة الرمزية ضحى الايام

افتراضي تعليقى على الحلقة ...

السلام عليكم ورحمة الله

الأستاذ الفاضل عمرو خالد ..
    جزاك الله عنا كل خير .. واسمح لى أن أسجل اعجابى بأسلوبك وبرامجك مثل باقى الاخوة الأعزاء
    فأكثر ما يؤثر فينا كمشاهدين ويجعلنا ننصت لحديثك بكل جوارحنا .. هى القصص والأحداث الحقيقية الموجودة فيم بيننا فى الحياه والتى تأتى بها فى برامجك وتعرضها علينا.
    انها ليست مجرد قصص لأناس لا نعرفهم .. ولكنها تؤثر فينا وتحفر فينا ارادة للتحدى وللنظر الى الأمام.. وأن نستشف رحمة الله على عباده .. وأن نعرف أن كل منا لديه ابتلاء أكبر من غيره ولكنه صابر عليه.
    وأعظم الابتلاءات هى بعد أفراد الأسرة الواحدة عن بعضهم .. لقد تركنا فى زمننا هذا رياح الحياه تنثرنا فى منحنياتها ولم ننتبه الى أننا يجب أن نتشبث ببعضنا حتى لا نفترق مثل حبات الرمال .
    ولكنى أستشعر منذ أمس بتأثير الحلقة على الكثير من الأزواج والأبناء وهذا ما أسعدنى وأدعو الله أن يديم هذا التغير عليهم للأمام دائما بعد رمضان أيضا.

(أشكرك) كلمة قصيرة ومقصورة ولكن لست أجد غيرها

عضو جديد الصورة الرمزية صفاء الديان

I11 أخبار ساره

أبي الغالي.....
    كل مره في مشاركتي وتعليقي عن الحلقه بكتب لك قائمه من الإعتراضات ولكن بالأمس الحلقه دي فرقت معايا كتيير...... أتمنى تكون متابع مشاركاتي لأن عايزه حضرتك تحس بالفرق بين أول أربع حلقات وبين مشاركتي دلوقتي........ حضرتك رديت فيا الروح وأنت متعرفش.......
    وأعذرني بس أنا بحب أرتب أفكاري في نقط:
    1- بالنسبه للإختيار بين الحريه والأستقلال والأمان أنا بعد اللي شوفته أختار الأمان طبعا وبصراحه كنت في الأول أقول لأ انا المفروض يكون عندي حياتي الخاصه وجزرتي بس بعد حلقه حضرتك أنا قررت قرار وربنا يساعدني عليه أني أشارك أسرتي أسراري وحياتي لأن فعلا الواحد مش عايش لوحده........في بشر عايش معاهم وفي نفس الوقت هما نعمه بس الواحد اللي مش هيحس بيها إلا لما تروح منه وليه نستنى لما تضيع من أدينا .. دي فرصه واللي يضيعها هيندم كتيير بعد كده ... وكفايه حكايه الأسره اللي فقدت بنتها تخلي الحجر يتهز وفعلاً هزتني جدا وزلزلت حاجات كتير جوايا كنت مصره عليها بس الحمد لله ربنا رزقني الفهم بروايه الأسره دي لقصتهم الحزينه........
    2- أنا ضحكت أمبارح كتيير لأن زي ما يكون حضرتك عايش معانا بالظبط الأب عايز الجزيره والأم في المطبخ وأخي الصغير أمام البلاي ستيشن وأخي الكبير بيتفرج على ماتش وأختي بتقرأ وأنا مع أصحابي يأما في التليفون يأما على الشات... وسبحان الله لما بنتجمع يأما على ماتش للأهلي والزمالك يأما برنامج حضرتك والبرنامج يخلص من هنا والصاله تفضى من هنا والله حسيت فعلا أن حضرتك كنت عايش معانا........
    3- بالنسبه لنقطه أن الواحد بيدور عن الحنان خارج الأسره لما مش بيلقيه داخلها ده فعلا حقيقي وبيحصل معايا يعني مثلا مشاركاتي في المنتدى هنا تعتبر نوع من أنواع الفضفضه.....
    أنا مش طالبه من حد يحل لي مشاكلي بس طالبه حد يسمعني ومقدرش أتكلم عن مشاكلي مع أصحابي لأن عارفه أن دي أسرار بيوت وعيب تطلع بره لكن على المنتدى الواحد بيحس بالحريه في الكلام وبحس فعلا بالأهتمام لأن بعض الأعضاء بيهتمو بالرد عليا ومنهم الأخت منايا الحبيب والأخت إيمان جواد وغيرهم...
    في البيت حاولت كتير أتكلم معاهم بس صعب أن حد يسمع التاني كل واحد مهموم بمشكله وحياته وفعلا بيتنا جزر منعزله...
    بس في خبر حلو أنا إمبارح أتكلمت مع أخي في مشكله عنده خاصه بإلتحاقه بالكليه وأقنعته برأي وفعلاً حسيت أنه بيقرب مني وبقرب منه وحسيت من نظره عنيه أنه أبتدى يثق فيا وعلقتي بأختي برده أتحسنت كتير والحمد لله لكن المشكله في بابا .......
    4- النقطه الرابعه وهي أن مرض الأنعزال تدريجي وقصه الضفادع كانت رائعه جدا ومنطقيه جداً ويارب يستر ونقدر نخرج أنا وأخواتي من المياه المغليه قبل ما تموتنا......
    5- فيلم الأفيال....ياااااااااااااااااااااااااه انا كنت مصدومه وأنا بتفرج عليه ... معقول ده ممكن يحصل وتتغير طبيعه المخلوق لمجرد أنه مش متربياش صح ... وليه لأ لأن اللي بينحرف ويتوحش أكيد ملوش قدوه صالحه يقلدها ويمشي على خطاها إلا من رحم ربي.....

التعديل الأخير تم بواسطة صفاء الديان ; 18-09-2007 الساعة 01:03 PM

عضو امبراطور الصورة الرمزية هابى5

جزر منعزلة حقيقة اصدق تعبير لما تعانى منه الاسر فى عصرنا الحالى كل فرد عايش فى عالم لوحده بالنسبة لاسرتى الحمد لله لم نصل لهذه الدرجة ما زلنا ناكل سويا ونهتم بامور بعض ولا نعانى من التفكك الاسرى بس برضه اسرة عادية والحقيقة ما اعانى منه ان اسرتى مغرمة جدابمتابعة المسلسلات يعنى ممكن يشاهدوا ثلاث او اربع مسلسلات ورا بعض تصوروا وانا بشاهد البرنامج واحيانا بيستمعوا لبعض الكلمات انا عارفة ان ده حيزعل الاستاذ عمرو لانه يتمنى ان الاسرة تشاهد البرنامج سويا بس هى دى الحقيقة بشاهد البرنامج وبحاول احكلهم عنه وممكن اتابع معهم المسلسل عشان لا يشعروا انى متشددة عنهم او اصبح انا فى جزيرة منعزلة عن بقيةافراد الاسرة احنا الحمد لله بنقضى الفروض من صلاة وصيام وقيام باعتدال لكن مش متشددين اوى
    ده حالى مع الاسرة وفى نفس الوقت كل منا اكيد حواليه حالات من الاسر التى تعانى من التفكك الاسرى والسبب ان فيه مساحة شاسعة بين الدين والقيم والاخلاق فيه صلاة وصوم وعبادة بس مفيش اخلاق لو الرجل والمراة طبقوا الدين صح مش حيبقى فيه تفكك اسرى الاثنين حيراعوا ربناويتقوا ربنا فى معاملتهم مع بعض الاستاذ عمرو دائما بتقولنا وبتشدد على بر الوالدين لكن هل معنى ذلك ان الرجل تمحى شخصيته تماما ويصبح العوبة فى ايد الوالدين باسم بر الوالدين احدزميلاتى بتحكيلى ان زوج اختها رجع لاختها فى احد الليالى مساءا وقالها حضرى لى ملابس العمرة عشان طالع اعتمر انا ووالدتى بكرة تصور لم يخبرها باى شئ انه حجز التذاكر وانه طالع عمرة بس قبلها بيوم حضرى لى لبس الاحرام واعتقد انه لو كان عارف مكانه مكنش اخبرها من الاساس كل ده وهو طالع يعتمر وبيقول لها انت عندى فى المرتبة الثانية وامى فى المرتبة الاولى هو المفروض ده صح ولكن هل من اللياقة ان الرجل يقول لزوجته هذا الكلام وبعدين رجع من العمرةعلى بيت والدته وترك زوجته واطفاله ما هى حدود بر الوالدين بالظبط شفتم الفرق بين التعبدوبين الاخلاق حالة مزرية وصلت لها بعض الاسر اسفة للاطالة جزاكم الله خيرا ادعوا الله ان يجرى الله الخير على يديك يا استاذ عمرو ويصلح بك بيوت المسلمين

عضو جديد

Icon34 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    البرنامج ما شاء الله رائع وكل حلقة نحسها تقدم شيئا جديدا اما هذه الحلقة فقد جذبت انتباهي بشدة خصوصا الشريط عن الفيلة سبحان الله لقد كان الامر صعبا وواقعيا جدا فاحسست بان شيء يهزني بقوة.
    جزر منعزلةهل يمكن ان تصبح اسرتي هكذا في يوم ما لا اريد حتى تخيل هذا ان لا يسال احد عن الاخر ان نصبح اغرابا لا لا لا ارفض حتى التفكير في احتمال مفزع كهذا لقد تزوج اخوتي واخواتي ول يبقى الا انا واختي مع والدي في المنزل الكبير لكنه بحمد الله دائما من يزورنا منهم وضحكات اولادهم وحتى الفوضى التي يحدثونها رغم انها تزعجنا في حينها الا ان لمة الاسرة من حين لاخر تجعلني احمد الله ومن يكون غائبا نتصل به ليشاركنا ولو عبر الهاتف اللقاء
    لقد انعزلت في فترة من الفترات عن اسرتي وكنت حينها احس بالكئابة وامضي وقتي اقرأ او اتفرج على التلفاز لكن سرعان ما عدت اليهم فهم اغلى ما لدي اذكر منذ سنين مرض والدي مرضا شديدا وكانت اول مرة اراه في الفراش غائبا عن الوعي ووالدتي التي لم تكن تشتكي لكن تعابير وجهها كانت ابلغ من كل الكلام حينها احسست بعالمي الصغير ينهار وكنت افكر واقول لنفسي ان والدي انسان صالح وحنون جدا ويخدم كل الناس هو ووالدتي وهما من زرعا فينا حب الخير ووالدتي دائما تقول لا تبخلوا بالمساعدة على اي كان ان استطعتم ولا تسألوني في عمل الخير بل افعلوه فقلت لنفسي ان الله لن يضيعه وحتى في اسوا الاحتمالات التي كانت تخطر على بالي حينها كنت اقول ان شاء الله سيكون مثواه الجنة فاشعر بالسكينة وبحمد الله شفي والدي والم تكد غرفته تفرغ من الزوار لعدة ايام.
    اتعلم استاذ عمرو كثيرا ما كنت افكر ما الذي يجعل الاخوة يتفرقون ويصبحوا في بعض الاحيان اعداء فوجدت ان المال غالبا ما يكون السبب لذا قررت بيني وبين نفسي ان لن يكون المال حائلا بيني واخوتي وانا ادعو ربي دائما ان يزقني واهلي بالحلال واذا كان المال سيطغيني او يغيرني فانا لا اريده واريد من كل من لديه مشكلة مع اهله بسبب المال او الاستبداد بالراي او غيره ان يفكر من الاغلى مالي او اسرتي ارضاء غروري و نفسي او اسرتي ماذا افعل لو غابوا عني البيت لا معنى له بدونهم.
    الحمد لله اسرتي هي اغلى ما عندي ونحن دائما نسال على بعض ولا يمر يوم الا ونكلم الجميع ونطمئن على اسرهم الصغيرة وانا والله اشعر ان اولادهم كلهم اولادي واقول ضاحكة ان لدي ستة اولاد يا رب لا تفرق اسرتنا ابدا واجمع شمل كل الاسر المتفرقة

عضو جديد

بسم الله الرحمن الرحيم
    a lot of parents that i have met don't really care about sitting with their children
    i am 18 years old and i have been in the American Diploma in the secondary stage and there i saw a lot of boys who were having drugs daily and even bear
    at first i was scared but then i faced reality that this is who we are now a days
    later i have seen a lot of them just asking for some attention that when it was given to them they changed completely
    it was as if that bad person never existed

a lot of stories i have seen
    a mother who got divorced from the father and then she got married from another , and so did the father but the teen ager in the middle instead of connecting them together for his sake
    both of them left him to handle his own life
    all what they did was give him the money and the place to sleep

another story is a mother and father still married and they have three children
    one 19 years
    and a 14 year old
    and a 12year old
    but the parents decided that to gather money for their children is more important so they traveled to the USA and left the three kids in an apartment a lone but in the same building of their grand mother only during the school period and in the summer they travel all to the USA
    well what happened was that the 19 year old had a lot of friends who enjoyed taking drugs and bear so they had these stuff in his apartment

and a lot of stories that shows and proofs that the parents care and love is very important for the safety of their children

عضو مميز الصورة الرمزية (Eng. Eman)

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...
    أستاذ عمرو... انا في قمة السعادة انهاردة... انا بجد بجد سعيدة...
    حضرتك بجد غيرت حياتي... و خليتلها طعم تاني...

انا انهاردة قررت امسك ايد ابويا... و احضن امي...
    يمكن مش بالفعل... بس بالروح...

انا انهاردة قدرت اقولهم انا بحبكوا من كل قلبي... انا من غيركوا ولا حاجة... انا ماعرفش اعيش من غير وجودكوا في حياتي...

يمكن بطريقة بسيطة بس بجد كسرت الحاجز اللي موجود... و ردمت البحر اللي بين الجزر المنعزلة...

انا انهاردة و انا في الجامعة بعتلهم مسجات... مسج... ولا حاجة... بس قيمتها كبيرة اوي بالنسبة للي حصل...

"بابا... انا بحبك اوي" - "ماما... انا بحبك اوي"

بعتهالهم الاتنين... ماما ردت عليا علي طول: "و انا بحبك اكتر بكتيـــــر"

لما رجعت البيت كان بابا نايم... اتكلمت مع ماما كتير اوي...
    و قالتلي ان بابا لم رجع قاله: "هي ايمان مالها؟؟ انهردة بعتتلي مسج غريبة اوي!!!"

انا دخلت انام و قبل المغرب بابا صحاني... و باسني علي خدي... و قالي "انا كمان بحبك اوي... انتي احلي حاجة في حياتنا..."

ماتتخيلوش انا قد ايه الكلمة دي هزتني...

احنا اسرة مترابطة... و بنحب بعض اوي... بس عمري ما حسيت الاحساس ده... و خصوصا من بابا...

انا و ماما اصحاب جدا... و دايم باحضنها و اقولها... بحبك اوي....
    انما بابا لأ!!!!!

تعرف يا استاذ عمرو... لما حضرتك حكيت قصة سلمى و أحمد في حلقة" تيجوا نرسم حلم جميل لبيتنا"

افتكرت بيتنا زمااااان اوي...
    بابا كان عامل زي الاب ده... بعيد اوي اوي...
    اللي قربه حاجة تانية خالص...
    حادثة وفاة...
    عمي الله يرحمه... ات في حادثة كبيرة... و الوضوع ده هزنا كلنا...

و انا بالخصوص... عمي ده كان هو الاب اللي بلاقيه لما احتاجه...
    عمري ما حبيت بابا قد عمي الله يرحمه... و موته كان اشد صدمة اتعرضتلها...
    و كنت اكثر حد متاثر بيها...

كنت في غيبوبه معنوية عاطفية كامله... بابا حاول يقرب مني...
    كنت بابعد عنه... و مرة قلتله: "انت عايزني ليه... اللي كنت باحبه مات... يا ريتني اموت انا كمان"

و من اللحظة دي... بقي بابا اكتر حد ممكن احبه في الدنيا... لاني بقيت اكتر حاجة بيحبها في العالم كله...

انا و بابا و ماما... اسرة جميلة جدا الحمد لله... ربنا يخلينا لبعض و يحمينا...

و يقدرك و تذوب الجليد اللي بقي في اسر كتير يا استاذ عمرو...

ازيك يا استاز عمرو بجد حضرتك استازي بدون أدنى مبالغة انها لحقيقة لا استطيع أن اخفيها فان آثارك بدت على حياتى بجد بجد أنت معلمى لو اننى وجدت لفظا اكثر من مبدعا للقبتك إياه أقسم بربي إنك لمبدع .
    بل أننى لى عتاب عليك وهو انك نسيت فئة من الناس وهى الغير واعية وغير المتعلمة او اللتى لا تستطيع الحلم اوى غير ذلك انا ماقدرش احلم للاسف لانه مش حينفع حاحلم لوحدى ازاى مينفعش انا فى جزيرة منعزلة من ممكن يكون منى أو انا اللى فهمت غلط أو انى مش عارفة احل مشكلتي بنفسي ومحتاجة لمشورة حضرتك إن قبلتنى تلميذة لك وانى اريد منك ان تقدر حالتى يا استازى فانى والله فى حيرة من امرى لا استطيع ان أجد لها حلا بل انى اتوجه الى الله الهى عز وجل فانه احن علي من اى بنى آدم على وجه الأرض وأتمنى من الله أن يجعل الحل على يدك يا معلمى إن شاء الله
    اننى يا معلمى من|أسرة بسيطة لدى اخين واخت اخ متزوج واخت متزوجة وكلاهما لديهم أطفال واخى الآخر لم يتزوج بعد والدى رجل كبير عنده 82 سنة ووالدتى 60 سنة اخى 37 سنة واخت 40 سنة واخوية الأخر 25 سنة وانا سأكمل ال21 سنة تخرجت فى عامى هذا 2007 فى سور عاااالى او يا استاز عمرو بينى وبين بابا انا مش باتكلم معاه تقريبا الا اذا طلب منى حاجة اقوله حاضر وامى عصبية اوىى اوى ممكن اكون باشرحلها حاجة تفهمها غلط تزعقلي اوى وبالتالى بنت سور عالى اوى ينها وبينى والدى غير متعلم على فكرة بس انا مش باعيب عليه اى حاجة على فكرة ابوية وفوق راسي علمنا احسن تعليم وامى تعليم متوسط عاوزة اقول لحضرتك انى اخر مرة قبلت فيها ابويه من اولى ثانوي يوم منجحت ومفيش اى كلمة حنان بينا ولو عطف بل نظراته ساعات بتكون حادة اوى مع انى باسمع ان والدى حنين اوى والدى طيب اوى بس انا نفسي احش بكدة اوى مشتاقة لكلمة بنتى منه نفسي يفخر بيه اوى اوى انا الناس كلها الحمد لله بيحبونى اوى مش غرر والله ابدا ابدا بل انى بنى آدم اريد كلمة تشجيع انا اتخرجت بتقدير الحمد لله حو بس حاسة انى عادية ووالدتي زيه بردو نفسي فى حضن منها اوى اوى بس انا ماقدرش الومها والدتى تزوجت صغيرة انا دايما باقول ان فاقد الشيء لا يعطيه ممكن هم محدش ادهم دة بس انا محتاجاه اوى من كام يوم اخوية كلمنى على علاقتى بوالد قالى انت جافة عاوزة اقزل لحضرتك انى بكيت اوى انا مش كدة والله اقسملك بل انى اصدق تعبير كل واحد مننا فى جزيرة لوحدة وكمان عاوزة اقول لحضرتكا ن اخوية الكبير متوفى من ثلاث سنوات وكانت علاقته بوالدى برده مقطعة خالص للأسف استاز عمرو انا نفسي اسأل انا مفيش امل منى ولا ايه انا الحمد لله ملتزمة وبجد رمضان دة قررت انى اناا الللى حابدأ بس خطاى بطيئة اوى لان واله والله ولدى مش بيتكلم عشرين كلمة على بعض فى اليوم ولو اتكلمت الكلمة على اد السؤال والله اانا باتقطع من جواية واىىىىىى عاوزة اقولك كمان اانا حاسة ان حالى ممكن يكون زي حال اخوية الكبير بابا مش راضي عنى بس اناا مش بافهم هو راضي ولا لا وماما كمان راضية ولا لا على فكرة انا عندةى اتصال حلو اوى بمن حولى وجيراى وصحابي بس بجد انا حاسة انى فاشلة فى الغتصال بابوية اوى والله والله باحبه باحبه اوى ومش عارفة اللغة اللى نتكلم بيها ايه ونفسي الاقى كلمة حلوة اوى منهم انا باعاتب نفسي اوى وكمان تانى مشكلة ان اخوية اللى عايش معانا زي بابا بردو مش بيتكلم كتير خالص ولما اشفه متضايق اقوله مالك يقولى مالكيش دعو جاف اوى وبردو زعيق زعيق تعبت تعبت من الجفاف اللى احنا فيه نفسي فى حنان او ى مع العلم انى اجتماعية جدا وقت وجودى فى البيت بيبقى صعب جدااااااا نفسي احس بوجودهم جنبي وتشجيعهم اوى اوى مفتقدة الجو دة
    سامحنى انى طولت بس اعزرنى انا فى حيرة وخايفى انهم بغضبوا او اكون عاقة
    واموت على كدة او حد منهم يموت وهو غضبان منى لقدر الله وربنا يزعل منى بجد انا محتاجة الرد اوى وادعيلى ربنا يعنى على برهم ياارب

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات